Jueves, 30 de Octubre de 2025

Actualizada

Jueves, 30 de Octubre de 2025 a las 16:21:37 horas

| 194
Viernes, 24 de Octubre de 2025
VILADECANS

L’Ajuntament consulta amb la ciutadania com millorar la seva comunicació escrita

Les persones consultades demanen que les cartes municipals siguin més clares i senzilles, evitant el llenguatge administratiu

[Img #61788]

 

Una vintena de ciutadans i ciutadanes de Viladecans van participar ahir, 22 d’octubre, en la quarta reunió del projecte Testers (provadors) per millorar el model municipal d’atenció ciutadana. La sessió es va dedicar a la comunicació escrita de l’Ajuntament amb la ciutadania. Els testers van tenir l’oportunitat d’analitzar cartes que diversos departaments municipals envien als domicilis, amb la finalitat de comprovar si el seu missatge és entenedor. Les conclusions a les quals van arribar és que les comunicacions escrites haurien de ser més clares i senzilles, atès que el llenguatge administratiu que sovint s’utilitza pot ser poc entenedor.

 

L’ús de conceptes tècnics –sobretot en àmbits de gestió urbanística–, la cita de lleis amb tota la seva nomenclatura, la proliferació de sigles o la llargària dels textos, amb abundància de perífrasis i frases subordinades, van ser detectades en moltes de les cartes estudiades. Davant d’aquests problemes, els testers van proposar l’ús d’un llenguatge més concís, concret, clar i inclusiu. També van demanar menys formalitat i l’ús de recursos comunicatius que ajudin al bon enteniment, com pictogrames, fotos o codis QR que puguin dirigir al lector a arxius PowerPoint o documents explicatius. Igualment, es va demanar que les comunicacions municipals siguin bilingües.

 

D’aquestes conclusions s’extraurà una proposta de plantilla de carta, més visual i entenedora, que hauran de fer servir els diversos serveis municipals quan comuniquen a la ciutadania.

 

El projecte Testers va començar el setembre del 2024. Des de llavors s’han celebrat quatre sessions d’anàlisi, dedicades a la millora de la Seu Electrònica, de l’aplicació per a mòbils Viladecans&Tu, el projecte de nova web municipal i la d’aquesta setmana, centrada en la comunicació escrita municipal. Testers demana la col·laboració, l’experiència i l’opinió dels viladecanencs i viladecanenques per ajudar l’Ajuntament, de forma puntual i voluntària, a millorar els serveis públics posant-los a prova. Ara per ara ja s’hi han inscrit unes 200 persones entre els 19 i els 76 anys i de tots els nivells educatius.

 

Tota la ciutadania està convidada a formar part del projecte de testatge dels serveis municipals. Les persones interessades a col·laborar en la seva millora poden inscriure-s’hi en aquest enllaç.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.4

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.