COMARCA
La Diputació de Barcelona crea una oficina per donar assessorament als municipis en la gestió de l’aigua
Ofereix suport tècnic i i estratègic per reforçar la resiliència davant el canvi climàtic
![[Img #62000]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/7984_ingeniero-ambiental-de-tiro-completo-tomando-muestra-de-agua.jpg)
La Diputació de Barcelona ha posat en marxa l’Oficina d’assessorament per a la gestió municipal de l’aigua, un nou servei que vol donar resposta als reptes que afronten els municipis petits en la gestió del servei d’aigua, especialment en un context marcat per la sequera i l’adaptació al canvi climàtic.
La iniciativa, que s’ha presentat aquesta setmana, està adreçada als ajuntaments de fins a 20.000 habitants i té com a objectiu garantir una gestió eficient, sostenible i adaptada als recursos locals, oferint als ens municipals suport tècnic, estratègic i individualitzat.
Durant l’acte de presentació, el diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, Marc Serra, ha destacat que “molts municipis s’han trobat, especialment en el context de sequera, amb una situació complexa pel que fa a l’estat de les seves xarxes d’abastament i la gestió de l’aigua i, per això, aquesta és una de les nostres prioritats”. Per això, ha explicat que “des de la Diputació treballem amb l’objectiu de que les xarxes estiguin el més sanejades possible, que tinguin el millor rendiment possible i que els municipis estiguin el més adaptats que puguin a la realitat que tenim”.
Serra ha afegit que “fer les inversions i oferir els suports tècnics necessaris perquè la xarxa funcioni de manera òptima també pot repercutir en millores en la factura”.
L’Oficina es caracteritza per oferir un servei continu, àgil i personalitzat, que proporciona informació i assistència tècnica als ens locals de fins a 20.000 habitants, segons les necessitats puntuals particulars, per tal que aquests puguin garantir i millorar la prestació del servei d’aigua de competència municipal.
Entre els serveis que ofereix hi ha l’acompanyament tècnic específic a cada ens local, el disseny d’un full de ruta municipal de millora, l’assessorament en instruments de gestió -com l’estructura tarifària-, les avaluacions del nivell de fuites, la digitalització del servei o els plans d’emergència per sequera.
També aborda qüestions com la promoció d’actuacions innovadores i projectes singulars en matèria d’aigua, així com les ordenances d’estalvi i ús eficient de l’aigua. En aquest sentit, l’oficina pot ajudar als ajuntaments a donar resposta a requisits legals, com la notificació de fuites estructurals al MITECO, a la qual estan obligats molts dels municipis de la província.
![[Img #62000]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/7984_ingeniero-ambiental-de-tiro-completo-tomando-muestra-de-agua.jpg)
La Diputació de Barcelona ha posat en marxa l’Oficina d’assessorament per a la gestió municipal de l’aigua, un nou servei que vol donar resposta als reptes que afronten els municipis petits en la gestió del servei d’aigua, especialment en un context marcat per la sequera i l’adaptació al canvi climàtic.
La iniciativa, que s’ha presentat aquesta setmana, està adreçada als ajuntaments de fins a 20.000 habitants i té com a objectiu garantir una gestió eficient, sostenible i adaptada als recursos locals, oferint als ens municipals suport tècnic, estratègic i individualitzat.
Durant l’acte de presentació, el diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, Marc Serra, ha destacat que “molts municipis s’han trobat, especialment en el context de sequera, amb una situació complexa pel que fa a l’estat de les seves xarxes d’abastament i la gestió de l’aigua i, per això, aquesta és una de les nostres prioritats”. Per això, ha explicat que “des de la Diputació treballem amb l’objectiu de que les xarxes estiguin el més sanejades possible, que tinguin el millor rendiment possible i que els municipis estiguin el més adaptats que puguin a la realitat que tenim”.
Serra ha afegit que “fer les inversions i oferir els suports tècnics necessaris perquè la xarxa funcioni de manera òptima també pot repercutir en millores en la factura”.
L’Oficina es caracteritza per oferir un servei continu, àgil i personalitzat, que proporciona informació i assistència tècnica als ens locals de fins a 20.000 habitants, segons les necessitats puntuals particulars, per tal que aquests puguin garantir i millorar la prestació del servei d’aigua de competència municipal.
Entre els serveis que ofereix hi ha l’acompanyament tècnic específic a cada ens local, el disseny d’un full de ruta municipal de millora, l’assessorament en instruments de gestió -com l’estructura tarifària-, les avaluacions del nivell de fuites, la digitalització del servei o els plans d’emergència per sequera.
També aborda qüestions com la promoció d’actuacions innovadores i projectes singulars en matèria d’aigua, així com les ordenances d’estalvi i ús eficient de l’aigua. En aquest sentit, l’oficina pot ajudar als ajuntaments a donar resposta a requisits legals, com la notificació de fuites estructurals al MITECO, a la qual estan obligats molts dels municipis de la província.

















Carmen | Domingo, 09 de Noviembre de 2025 a las 09:10:17 horas
Pues que vengan a La Palma de Cervelló y nos expliquen cómo hacen para cobrarnos unas facturas desorbitadas y sin avisos ni explicaciones... ¿Monoplio?
Accede para votar (0) (0) Accede para responder