Jueves, 06 de Noviembre de 2025

Actualizada

Miércoles, 05 de Noviembre de 2025 a las 18:17:35 horas

| 91
Miércoles, 05 de Noviembre de 2025
OLESA DE MONTSERRAT

S'aprova una nova ordenança per simplificar els tràmits urbanístics

La normativa permetrà iniciar determinades obres de manera immediata, un cop presentada la documentació corresponent

[Img #62009]

L’Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha aprovat la nova Ordenança reguladora dels procediments d’intervenció municipal en l’edificació i l’ús del sòl i del subsol (ORPIME), una normativa que modernitza i simplifica la tramitació de permisos urbanístics amb l’objectiu de reduir terminis i facilitar els tràmits a la ciutadania. El text ja ha entrat en vigor i suposa una actualització dels procediments municipals en matèria d’edificació i urbanisme, adaptant-los a la normativa catalana vigent, com el Text refós de la Llei d’Urbanisme, el Reglament de protecció de la legalitat urbanística i la Llei 5/2020 sobre informes d’idoneïtat tècnica.

 

L’alcalde i regidor de Planejament i Urbanisme, Marc Serradó, ha explicat que aquesta nova ordenança té dos grans objectius: d’una banda, harmonitzar els procediments municipals seguint les directrius de la Diputació de Barcelona i, de l’altra, reduir el temps d’espera de la ciutadania, fent que moltes actuacions que fins ara requerien una llicència urbanística passin a règim de comunicació. Això permetrà iniciar determinades obres de manera immediata, un cop presentada la documentació corresponent.

 

L’arquitecte municipal, Adrià Calvo, ha subratllat que la nova ORPIME representa un canvi de paradigma en la gestió urbanística, ja que es passa d’un model basat en el control previ a un sistema d’inspecció posterior. Segons ha explicat, aquesta evolució comportarà una tramitació més àgil i menys burocràtica, especialment per a les obres de menor complexitat, alhora que es manté la garantia que les actuacions s’ajusten a la normativa.

 

Una de les novetats més destacades és la unificació de criteris de tramitació a tot el terme municipal, de manera que al Nucli Antic s’aplicaran els mateixos procediments que a la resta de zones, tot mantenint la protecció patrimonial i la carta de colors pròpia d’aquest àmbit.

 

Paral·lelament, en un termini aproximat de 15 dies, es posarà en funcionament el nou portal de tràmits urbanístics, una eina digital que permetrà a la ciutadania i als professionals gestionar electrònicament les seves sol·licituds d’una manera més senzilla, guiada i intuïtiva. Segons Serradó, aquest portal evitarà els requeriments constants de documentació i agilitzarà la tramitació de totes les obres, tant les que es poden fer per comunicació com les que continuen requerint llicència.

 

El portal forma part d’una aposta més àmplia per la modernització del servei, en què també s’inclou la redacció d’un Pla d’inspeccions i la incorporació d’un nou arquitecte tècnic al Departament de Planejament i Urbanisme. Aquesta ampliació de recursos es complementarà amb el reforç de l’Oficina Local d’Habitatge, que comptarà amb una nova administrativa per treballar en la conservació i rehabilitació del parc d’habitatges.

 

L’alcalde ha remarcat que aquest conjunt de mesures permetrà oferir una administració més àgil, moderna i propera, que facilita la relació amb la ciutadania i fomenta la confiança en el compliment responsable de la normativa urbanística. 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.