COMARCA
El Fòrum Empresarial del Llobregat analitza amb Carles Ruiz els reptes i oportunitats de la mobilitat ferroviària
El president de FGC destaca el creixement i la digitalització del sector en un desdejuni amb empresaris del Baix Llobregat i l’Hospitalet
![[Img #62038]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/3369_aa.png)
El Fòrum Empresarial del Llobregat, presidit per Santiago Ballesté, ha celebrat aquesta setmana un Desdejuni amb el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Carles Ruiz, per debatre sobre els reptes de la mobilitat i les oportunitats que ofereix el transport ferroviari per al teixit econòmic del territori.
Durant l’acte, organitzat per AEBALL, s’ha recordat que el Baix Llobregat ilL’Hospitalet constitueixen el principal pol industrial i logístic de Catalunya, amb més de 26.000 empreses, 400.000 persones treballadores i més d’un milió d’habitants. Ballesté ha destacat la diversitat i potència d’un ecosistema empresarial que abraça sectors com la indústria manufacturera, la logística, la mobilitat sostenible, l’aeronàutica i la salut, i que impulsa projectes estratègics com AeroS, AEMES Smart o AEBALL Salut.
Per la seva banda, Ruiz ha subratllat que el sector ferroviari “viu un moment tecnològic òptim per abordar nous reptes”, i ha defensat la necessitat de trobar “fórmules integrades per compartir la gestió de la infraestructura entre tots els operadors”.
Ruiz ha explicat que FGC es troba en un procés de creixement que permetrà augmentar en un 50 % el nombre de persones usuàries, amb nous projectes com la connexió de les línies del Vallès i Llobregat (L8), la línia ràpida de l’aeroport, el servei de Rodalies Lleida-Terrassa o el tramvia de Tarragona.
El president de FGC també ha remarcat l’aposta per la digitalització i la recerca com a eines per generar valor i impulsar un model de mobilitat sostenible.
Des del Fòrum, Ballesté ha insistit que “la mobilitat és molt més que transport: és competitivitat, productivitat i sostenibilitat”, i ha reclamat millorar la connectivitat ferroviària entre els municipis del Baix Llobregat, Barcelona i les àrees industrials, integrant la mobilitat laboral als plans de transport metropolitans. També ha proposat potenciar la connexió ferroviària amb l’aeroport, desenvolupar serveis adaptats a la mobilitat empresarial i promoure projectes de mobilitat intel·ligent basats en la col·laboració publicoprivada.
Ballesté ha destacat que FGC pot esdevenir un actor clau en la mobilitat del treball i la indústria, “per avançar plegats cap a un model més eficient, verd i competitiu”.
-
![[Img #62038]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/3369_aa.png)
El Fòrum Empresarial del Llobregat, presidit per Santiago Ballesté, ha celebrat aquesta setmana un Desdejuni amb el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Carles Ruiz, per debatre sobre els reptes de la mobilitat i les oportunitats que ofereix el transport ferroviari per al teixit econòmic del territori.
Durant l’acte, organitzat per AEBALL, s’ha recordat que el Baix Llobregat ilL’Hospitalet constitueixen el principal pol industrial i logístic de Catalunya, amb més de 26.000 empreses, 400.000 persones treballadores i més d’un milió d’habitants. Ballesté ha destacat la diversitat i potència d’un ecosistema empresarial que abraça sectors com la indústria manufacturera, la logística, la mobilitat sostenible, l’aeronàutica i la salut, i que impulsa projectes estratègics com AeroS, AEMES Smart o AEBALL Salut.
Per la seva banda, Ruiz ha subratllat que el sector ferroviari “viu un moment tecnològic òptim per abordar nous reptes”, i ha defensat la necessitat de trobar “fórmules integrades per compartir la gestió de la infraestructura entre tots els operadors”.
Ruiz ha explicat que FGC es troba en un procés de creixement que permetrà augmentar en un 50 % el nombre de persones usuàries, amb nous projectes com la connexió de les línies del Vallès i Llobregat (L8), la línia ràpida de l’aeroport, el servei de Rodalies Lleida-Terrassa o el tramvia de Tarragona.
El president de FGC també ha remarcat l’aposta per la digitalització i la recerca com a eines per generar valor i impulsar un model de mobilitat sostenible.
Des del Fòrum, Ballesté ha insistit que “la mobilitat és molt més que transport: és competitivitat, productivitat i sostenibilitat”, i ha reclamat millorar la connectivitat ferroviària entre els municipis del Baix Llobregat, Barcelona i les àrees industrials, integrant la mobilitat laboral als plans de transport metropolitans. També ha proposat potenciar la connexió ferroviària amb l’aeroport, desenvolupar serveis adaptats a la mobilitat empresarial i promoure projectes de mobilitat intel·ligent basats en la col·laboració publicoprivada.
Ballesté ha destacat que FGC pot esdevenir un actor clau en la mobilitat del treball i la indústria, “per avançar plegats cap a un model més eficient, verd i competitiu”.
-





























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1