COMARCA
Transports sotmet a informació pública el projecte per reduir el soroll de l’autovia A-2 al seu pas per Collbató per 33,9 milions d’euros
S'instal·laran pantalles acústiques amb una alçada màxima de vuit metres
![[Img #62069]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/9897_unnamed.jpg)
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat provisionalment i ha sotmès a informació pública el projecte d’actuacions contra el soroll a l’autovia A-2, entre els km 569 i 576, a l’altura del Bruc i Collbató, amb un pressupost estimat d’obres de 33,9 milions d’euros, segons ha publicat el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
L’objectiu dels treballs, que s’emmarquen en la fase II del Pla d’Acció contra el Soroll a la Xarxa de Carreteres de l’Estat (XCE), és implementar les mesures correctores necessàries per complir els objectius de qualitat acústica (OCA) establerts en la normativa vigent, el compliment dels quals a la XCE es revisa periòdicament mitjançant l’elaboració dels corresponents Mapes Estratègics de Soroll (MES).
A partir de l’anàlisi dels MES corresponents en el tram esmentat de l’autovia, s’han definit les actuacions a desenvolupar per reduir la contaminació acústica per la proximitat de centres sanitaris, centres docents i zones residencials. Aquestes actuacions consistiran, bàsicament, en la instal·lació de pantalles acústiques de diverses alçades fins a un màxim de vuit metres.
Aquestes pantalles seran metàl·liques i estaran formades, fins a assolir l’alçada necessària, per panells de 0,50 metres d’alçada d’acer galvanitzat o alumini multiperforats a la cara orientada cap al focus de soroll, amb un gruix de 103 mm i farcits de material compost per llana de roca amb vel mineral fonoabsorbent.
Pel que fa al ferm de l’autovia, actualment ja disposa d’una capa de rodadura de paviment fonoabsorbent després de la darrera actuació de conservació, i es troba en perfectes condicions.
No obstant això, a causa de l’execució de les pantalles des de la plataforma de l’autovia, serà necessari fresar i reposar la capa de rodadura a la zona habilitada per a les obres (voral i carril exterior), pel possible deteriorament que pugui patir pel trànsit de la maquinària de construcció.
![[Img #62069]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/9897_unnamed.jpg)
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat provisionalment i ha sotmès a informació pública el projecte d’actuacions contra el soroll a l’autovia A-2, entre els km 569 i 576, a l’altura del Bruc i Collbató, amb un pressupost estimat d’obres de 33,9 milions d’euros, segons ha publicat el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
L’objectiu dels treballs, que s’emmarquen en la fase II del Pla d’Acció contra el Soroll a la Xarxa de Carreteres de l’Estat (XCE), és implementar les mesures correctores necessàries per complir els objectius de qualitat acústica (OCA) establerts en la normativa vigent, el compliment dels quals a la XCE es revisa periòdicament mitjançant l’elaboració dels corresponents Mapes Estratègics de Soroll (MES).
A partir de l’anàlisi dels MES corresponents en el tram esmentat de l’autovia, s’han definit les actuacions a desenvolupar per reduir la contaminació acústica per la proximitat de centres sanitaris, centres docents i zones residencials. Aquestes actuacions consistiran, bàsicament, en la instal·lació de pantalles acústiques de diverses alçades fins a un màxim de vuit metres.
Aquestes pantalles seran metàl·liques i estaran formades, fins a assolir l’alçada necessària, per panells de 0,50 metres d’alçada d’acer galvanitzat o alumini multiperforats a la cara orientada cap al focus de soroll, amb un gruix de 103 mm i farcits de material compost per llana de roca amb vel mineral fonoabsorbent.
Pel que fa al ferm de l’autovia, actualment ja disposa d’una capa de rodadura de paviment fonoabsorbent després de la darrera actuació de conservació, i es troba en perfectes condicions.
No obstant això, a causa de l’execució de les pantalles des de la plataforma de l’autovia, serà necessari fresar i reposar la capa de rodadura a la zona habilitada per a les obres (voral i carril exterior), pel possible deteriorament que pugui patir pel trànsit de la maquinària de construcció.




















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1