Martes, 11 de Noviembre de 2025

Actualizada

Martes, 11 de Noviembre de 2025 a las 10:39:57 horas

| 52
Martes, 11 de Noviembre de 2025
CULTURA I OCI

El TerrorMolins tanca el seu primer cap de setmana amb entrades exhaurides i sales plenes

El festival arrenca amb sessions dedicades al cinema de terror contemporani, homenatges al J-Horror i activitats familiars solidàries

[Img #62099]

El primer cap de setmana ha marcat l’inici de la programació del 44è TerrorMolins, després d’un divendres d’inauguració fulgurant amb entrades exhaurides del curtmetratge Stomach Bug de Matty Crawford, i la pel·lícula Disforia de Christopher Cartagena, acompanyats pel director, el repartiment i altres membres de l’equip, que van protagonitzar una sessió amb el Teatre de La Peni ple de gom a gom i un públic expectant.


Dissabte i diumenge, el festival va mantenir un ritme intens i una gran afluència d’assistents a les sessions de curtmetratges —Secció Ç-Trencada, les dues sessions de la Secció Oficial i el molt esperat TerrorKids—, que va comptar amb la presència de nombrosos cineastes d’arreu del món. Entre ells, el búlgar Kourosh Ahari (Kukeri), el belga Mathieu Mortelmans (Corps étranger (Foreign Body)) o el portuguès Fernando Alle (Borbulha (Pimple)), entre d’altres. També es va celebrar la Sessió Familiar, amb Sketch. Cuidado con lo que dibujas i el curtmetratge Súper Z, presentat pel seu director, Marc Dalmau.


Les projeccions fora de competició van oferir alguns dels moments més concorreguts del cap de setmana, amb Together (Michael Shanks, 2025), protagonitzada per Alison Brie i Dave Franco, i The Long Walk (La larga marcha) (Francis Lawrence, 2025), adaptació de la novel·la de Stephen King. Les dues sessions van omplir la sala, amb prop de 400 espectadors per pel·lícula. El primer tram del festival va culminar diumenge al vespre amb la projecció de Gaua, la nova pel·lícula del cineasta alabès Paul Urkijo Alijo (Errementari, Irati), qui va visitar Molins de Rei per presentar aquesta faula de folk horror sobre bruixeria i criatures de la nit a l’Euskadi del segle XVII, en una sessió totalment sold out.

 

La sessió retrospectiva de Ringu (The Ring), el clàssic de Hideo Nakata de 1998, va ser un dels moments més esperats del cap de setmana. La projecció va retre homenatge a una de les obres més influents del cinema de terror modern i va comptar amb la presentació de Gloria Fernández i Enrique Garcelán, fundadors de CineAsia, que van contextualitzar el gènere del J-Horror i van explicar què va suposar aquest fenomen i com ha perdurat amb el pas del temps.

 

En els pròxims dies, el festival proposa un recorregut pels nous espais i revisions del terror japonès amb llargmetratges com New Group (Yûta Shimotsu, director de Best Wishes to All), Kinki Chiho no Aru Basho ni Tsuite (About a Place in the Kinki Region) (Kôji Shiraishi, autor de Sadako vs. Kayako) o Missing Child Videotape, que renoven l’esperit del gènere amb històries que exploren mites, tensions socials i pors contemporànies.

 

El passat diumenge al matí, nens i nenes de totes les edats van omplir l’espai de La Peni, des de la Pista —on van poder participar en diferents tallers i activitats de creativitat— fins a la sala del Teatre, amb la sessió TerrorKids. Aquesta projecció, destinada a infants d’entre 6 i 12 anys, va oferir una selecció de curtmetratges de terror especialment pensada per a públic d’aquestes edats. La sessió va comptar amb la visita de la dramaturga letona Krista Burāne, directora de dos dels títols projectats (Durvju burvis (Wizard of the Door) i Manai mammai nav bail (My Mommy Isn’t Afraid)), que va compartir amb els petits espectadors les claus de la seva obra.


Com cada any, TerrorKids té un caràcter solidari: els beneficis de la sessió es destinen íntegrament a AFANOC, l’associació que acompanya infants amb càncer i les seves famílies. Com a novetat destacada d’aquesta edició, s’hi suma un àlbum de cromos il·lustrat pels alumnes de l’Escola Joso, disponible a les taquilles del festival. Els ingressos recaptats amb la seva venda també aniran destinats de manera íntegra a AFANOC, mentre els infants poden descobrir els espais més emblemàtics del TerrorMolins col·leccionant cromos terrorífics i molt divertits.


El festival segueix al llarg de la setmana sense afluixar el ritme i fins dissabte pel grand finale de la mítica Marató de 12h, de la qual queden les últimes entrades. Des de dilluns, la programació ofereix sessions dobles i individuals de llargmetratges, amb les estrenes espanyoles de Kinki Chiho no Aru Basho ni Tsuite (About a Place in the Kinki Region) i Missing Child Videotape, així com títols com Monkey’s Magic Merry Go Round, Geomeun sunyeodeul (Dark Nuns), Marshmallow i Bramayugam.


El cineasta convidat Brandon Christensen presentarà personalment els seus films Night of the Reaper i Bodycam el dijous 13 a les 20.30 hores, mentre que divendres 14 a les 17 hores se celebrarà la premiere catalana de Clown in a Cornfield, d’Eli Craig, dins la sessió TerrorJove, presentada pels Programadors Joves. La sessió de cloenda amb el curtmetratge Confession, de Mai Nakanishi, i la pel·lícula La frecuencia Kirlian durà al director argentí Cristian Ponce al festival per tancar la setmana.

 

A més, la setmana inclou conferències, masterclasses, xerrades, sessions per a escoles i els pitchings dels finalistes al Premi al millor projecte de producció d’un curtmetratge de terror en llengua catalana, del qual es coneixerà el projecte guanyador el dijous 13 al migdia.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.