OPINIÓ
Pensar diferent per servir millor
EDUARD SANZ. Alcalde d'Esplugues
Aquesta setmana, ha començat a Esplugues una nova edició de la Setmana de la Qualitat, organitzada per l’Ajuntament i amb activitats obertes a la ciutadania que s’allargaran fins a finals de mes. És un espai per reflexionar sobre com podem millorar la manera de treballar i, sobretot, sobre com les administracions públiques podem respondre millor a les necessitats de la gent en un temps que canvia molt ràpidament.
El lema d’enguany, Pensar diferent, ens interpel·la a tots els que treballem al servei públic. Vol dir revisar hàbits, qüestionar rutines i buscar noves maneres de fer que ens permetin ser més àgils, més propers i més útils. Les administracions hem de ser capaces d’innovar sense perdre el sentit del que fem: garantir drets, oferir oportunitats i generar confiança.
La tecnologia i la intel·ligència artificial hi tenen un paper important, però no substitueixen el criteri humà ni la vocació de servei. Ens poden ajudar a gestionar millor les dades, a anticipar necessitats o a millorar la seguretat, però sempre amb transparència, ètica i respecte per la privacitat. Pensar diferent vol dir aprofitar aquestes eines per fer una administració més eficaç, però també més humana.
Durant aquestes setmanes, a Esplugues compartim experiències, formació i debats amb professionals de dins i de fora de la casa. És un exercici col·lectiu que simbolitza el que hauríem de fer totes les administracions: aturar-nos, mirar-nos amb esperit crític i millorar. Perquè la qualitat, al cap i a la fi, no és un eslògan: és el compromís de fer les coses bé i de fer-les pensant en les persones.
Aquesta setmana, ha començat a Esplugues una nova edició de la Setmana de la Qualitat, organitzada per l’Ajuntament i amb activitats obertes a la ciutadania que s’allargaran fins a finals de mes. És un espai per reflexionar sobre com podem millorar la manera de treballar i, sobretot, sobre com les administracions públiques podem respondre millor a les necessitats de la gent en un temps que canvia molt ràpidament.
El lema d’enguany, Pensar diferent, ens interpel·la a tots els que treballem al servei públic. Vol dir revisar hàbits, qüestionar rutines i buscar noves maneres de fer que ens permetin ser més àgils, més propers i més útils. Les administracions hem de ser capaces d’innovar sense perdre el sentit del que fem: garantir drets, oferir oportunitats i generar confiança.
La tecnologia i la intel·ligència artificial hi tenen un paper important, però no substitueixen el criteri humà ni la vocació de servei. Ens poden ajudar a gestionar millor les dades, a anticipar necessitats o a millorar la seguretat, però sempre amb transparència, ètica i respecte per la privacitat. Pensar diferent vol dir aprofitar aquestes eines per fer una administració més eficaç, però també més humana.
Durant aquestes setmanes, a Esplugues compartim experiències, formació i debats amb professionals de dins i de fora de la casa. És un exercici col·lectiu que simbolitza el que hauríem de fer totes les administracions: aturar-nos, mirar-nos amb esperit crític i millorar. Perquè la qualitat, al cap i a la fi, no és un eslògan: és el compromís de fer les coses bé i de fer-les pensant en les persones.








Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.139