Viernes, 21 de Noviembre de 2025

Actualizada

Viernes, 21 de Noviembre de 2025 a las 07:03:27 horas

| 29
Viernes, 21 de Noviembre de 2025
MARTORELL

El Ple dona llum verda a un projecte per convertir la ciutat en referent de l’educació a totes les etapes de la vida

S’impulsa un model transversal que posa l’aprenentatge al centre de les polítiques locals i es demana l’ingrés a la xarxa internacional de Ciutats Educadores

[Img #62300]

L’Ajuntament ha aprovat el projecte Martorell, Ciutat Educadora per posar l’aprenentatge com a eix de totes les polítiques locals de manera transversal, interconnectant-lo, posant-lo a l’abast de tothom, i implicant-hi tots els agents, públics i privats. Alhora sol·licita l’ingrés com a institució a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE), una xarxa de més de 500 urbs d’arreu del món amb el mateix objectiu. El Ple Municipal de dilluns va donar el vist i plau a totes dues propostes, per unanimitat dels grups amb representació.

 

Martorell, Ciutat Educadora s’emmarca dins l’Agenda Urbana Martorell 2030, que defineix el model de ciutat de futur: sostenible, equitativa i cohesionada. Parteix de la base que l’educació sigui un dels eixos vertebradors del progrés social, econòmic i cultural del municipi.

 

La regidora d’Ensenyament i Salut, Soledad Rosende, explicava que el projecte té la missió de “desenvolupar un ecosistema educatiu inclusiu, accessible i divers, que garanteixi a totes les persones itineraris d’aprenentatge personalitzats i d’èxit, amb els suports necessaris per progressar segons les seves capacitats i interessos”. Una acció que té la visió “de convertir Martorell en una ciutat transformadora i cohesionada, on el suport, l’acompanyament i l’orientació educativa siguin un dret per a tothom”.


El projecte es basa en la coresponsabilitat –social i institucional- d’administracions, famílies, entitats, empreses i ciutadania. Tots aquests agents han de treballar plegats per fer “de l’educació una infraestructura pública essencial”. Busca la promoció de l’èxit educatiu, basat en la reducció de les desigualtats i la igualtat d’oportunitats, l’impuls del desenvolupament econòmic i social, el foment de la cohesió social, la participació ciutadana i l’enfortiment de la democràcia local.

 

Els objectius són garantir itineraris formatius i trajectòries educatives d’èxit en totes les etapes vitals; planificar l’oferta educativa municipal per a una escolarització equilibrada; reduir l’abandonament i l’absentisme escolar; consolidar l’oferta d’activitats extraescolars gratuïtes, universals i de qualitat; reforçar la col·laboració entre educació formal, no formal i informal; promoure una planificació integrada en espais educatius que n’optimitzin l’ús; potenciar la participació de la ciutadania; desenvolupar un sistema d’indicadors d’avaluació del sistema educatiu local; reactivar i consolidar el Consell d’Educació Municipal.

 

Per a fer-ho possible, les línies d’actuació seran l’educació a temps complet, el zero abandonament, l’escolarització equilibrada, alinear l’educació professional a la demanda del mercat de treball, els espais educatius compartits i el currículum de ciutat.


Rosende afegia que “la governança del projecte recaurà en el Consell Educatiu Municipal de Martorell, un espai estable de participació, diàleg i coordinació de tots els agents educatius de la ciutat: ajuntament, centres educatius, famílies, alumnat i altres agents convidats, com ara entitats de lleure, associacions, fundacions, empreses i altres membres de la comunitat local”.

 

Un Consell, regulat formalment, que ha d’assessorar, fer seguiment i proposar polítiques educatives locals, superant la visió estrictament escolar per incorporar l’educació a tots els àmbits de la vida. Un treball en xarxa que coordini les actuacions, debati les prioritats, impulsi els projectes i organitzi grups de treball específics.

 

A més de la regidora de Junts per Martorell, la resta de grups municipals es van posicionar favorablement. Des del PSC, el regidor de Transició Digital i Sostenibilitat Javier González considerava “necessari i estratègic” aquest projecte a l’hora d’aconseguir “un municipi més cohesionat, més just i on l’educació doni igualtat d’oportunitats per a tothom”.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.81

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.