COMARCA
Aena construirà una nova sortida ràpida a la pista creuada de l'aeroport del Prat per reforçar l’eficiència i la seguretat operativa
La inversió, de 3,1 milions d’euros, s’emmarca en les actuacions de millora del camp de vol de l'aeròdrom
![[Img #62395]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/5391_251124bcnlicitacionobrasnuevasalidarapidaenlapistacruzada1.jpg)
Aena preveu licitar durant el segon trimestre del 2026 les obres per construir una nova sortida ràpida a la pista 02/20 (pista creuada) de l’aeroport del Prat. El projecte, amb una inversió estimada de 3,1 milions d’euros, forma part del conjunt d’actuacions programades per millorar el camp de vol.
La nova infraestructura té com a objectiu principal reforçar la seguretat operacional i, alhora, incrementar l’eficiència operativa i ambiental. "Tot i que no comporta un augment de la capacitat de l’aeroport, sí que suposarà beneficis significatius per a les operacions i per al seu entorn", subratllen des d'Aena.
Entre les millores previstes destaquen la reducció de les esperes en vol, gràcies a una major agilitat en els canvis de pista, i la disminució de maniobres i de temps de rodament. Aquestes millores permetran un menor consum de combustible i una reducció de l’impacte acústic. "A més, la nova sortida facilitarà la configuració preferent de pistes durant la nit i contribuirà a una major puntualitat, així com a un increment del confort dels passatgers, que veuran reduïdes les esperes tant en l’aire com en terra", apunten les mateixes fonts.
La construcció d’aquesta sortida ràpida comportarà una reducció limitada de la capacitat de l’aeroport durant una fase concreta dels treballs. Per aquest motiu, Aena ja ha iniciat un procés d’informació i coordinació amb les aerolínies i amb els organismes responsables de l’assignació de slots, amb l’objectiu d’adaptar la programació a la capacitat real de l’aeroport i minimitzar les afectacions.
La durada prevista de les obres és de dotze mesos i mig. Durant la primera fase, programada per al novembre del 2026, l’aeroport operarà amb una sola pista durant aproximadament deu dies consecutius. Això suposarà la no operació d’uns 1.400 slots, un 16 % menys respecte del mateix període de la temporada d’hivern del 2024. En aquest interval, la inoperativitat de la pista més llarga obligarà una quarantena d’aeronaus a ajustar la seva càrrega, ja que hauran d’enlairar-se per la pista més curta, la més propera al mar.
En les fases posteriors, l’impacte operatiu serà molt reduït. Està previst el tancament de la pista 02/20 en finestres de 16 hores durant 12 dies, sense afectacions a la capacitat declarada de l’aeroport ni a l’operativa general.
![[Img #62395]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/5391_251124bcnlicitacionobrasnuevasalidarapidaenlapistacruzada1.jpg)
Aena preveu licitar durant el segon trimestre del 2026 les obres per construir una nova sortida ràpida a la pista 02/20 (pista creuada) de l’aeroport del Prat. El projecte, amb una inversió estimada de 3,1 milions d’euros, forma part del conjunt d’actuacions programades per millorar el camp de vol.
La nova infraestructura té com a objectiu principal reforçar la seguretat operacional i, alhora, incrementar l’eficiència operativa i ambiental. "Tot i que no comporta un augment de la capacitat de l’aeroport, sí que suposarà beneficis significatius per a les operacions i per al seu entorn", subratllen des d'Aena.
Entre les millores previstes destaquen la reducció de les esperes en vol, gràcies a una major agilitat en els canvis de pista, i la disminució de maniobres i de temps de rodament. Aquestes millores permetran un menor consum de combustible i una reducció de l’impacte acústic. "A més, la nova sortida facilitarà la configuració preferent de pistes durant la nit i contribuirà a una major puntualitat, així com a un increment del confort dels passatgers, que veuran reduïdes les esperes tant en l’aire com en terra", apunten les mateixes fonts.
La construcció d’aquesta sortida ràpida comportarà una reducció limitada de la capacitat de l’aeroport durant una fase concreta dels treballs. Per aquest motiu, Aena ja ha iniciat un procés d’informació i coordinació amb les aerolínies i amb els organismes responsables de l’assignació de slots, amb l’objectiu d’adaptar la programació a la capacitat real de l’aeroport i minimitzar les afectacions.
La durada prevista de les obres és de dotze mesos i mig. Durant la primera fase, programada per al novembre del 2026, l’aeroport operarà amb una sola pista durant aproximadament deu dies consecutius. Això suposarà la no operació d’uns 1.400 slots, un 16 % menys respecte del mateix període de la temporada d’hivern del 2024. En aquest interval, la inoperativitat de la pista més llarga obligarà una quarantena d’aeronaus a ajustar la seva càrrega, ja que hauran d’enlairar-se per la pista més curta, la més propera al mar.
En les fases posteriors, l’impacte operatiu serà molt reduït. Està previst el tancament de la pista 02/20 en finestres de 16 hores durant 12 dies, sense afectacions a la capacitat declarada de l’aeroport ni a l’operativa general.
















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.135