COMARCA
El Baix Llobregat presenta Plans Silver, la nova aposta turÃstica per a un públic vitalista i actiu
El Consorci de Turisme impulsa una proposta que combina cultura, gastronomia i natura, i que vol situar de nou la comarca com a referent en innovació turÃstica
![[Img #62467]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/7935_aa.jpg)
El Consorci de Turisme del Baix Llobregat ha posat en marxa Plans Silver, una proposta que obre una nova etapa en l’estratègia turÃstica de la comarca apostant per un públic que vol seguir vivint experiències culturals, gastronòmiques i de natura ajustades al seu moment vital. D’aquesta manera, la destinació vol tornar a situar-se al capdavant de la innovació turÃstica, després d’haver estat pionera en el desenvolupament de propostes orientades al públic familiar.
Â
La nova aposta neix amb el lema El teu moment és ara. El teu lloc és el Baix Llobregat, amb l'objectiu d'interpel·lar totes aquelles persones que ara disposen del temps, l’energia i les ganes de gaudir del territori amb qualitat. "Plans Silver vol trencar estereotips i reivindicar una etapa vital carregada de possibilitats, connectant-la amb tot allò que la comarca pot oferir", subratllen des del Consorci de Turisme.
Â
Cultura, patrimoni, natura i experiències gastronòmiques
Â
Plans Silver es concreta en la creació d’experiències que combinen cultura, patrimoni, gastronomia i natura, organitzades en packs temà tics pensats per ser gaudits especialment entre setmana o fora de la temporada alta. La iniciativa inclou també una nova web, allotjada a www.turismebaixllobregat.com, on s’agrupa l’oferta Silver de la comarca.
Â
En aquest portal es pot trobar tota la informació prà ctica per poder organitzar una sortida amb total tranquil·litat: el recorregut exacte, la distà ncia i el desnivell, si hi ha espais per descansar o disponibilitat d’aparcament a prop...Tot explicat amb detall i de manera clara per saber si la proposta encaixa amb les necessitats i preferències dels visitants.
Â
Entre les propostes que ja formen part dels Plans Silver hi ha visites a espais icònics com Catalunya en Miniatura, la Colònia Güell, el Parc Arqueològic i el Refugi Antiaeri de Gavà , els Museus d’Esplugues, el Centre Jujol – Can Negre, el Museu de les Aigües, els Museus de Martorell, de la Colònia Sedó o el Museu de Viladecans.
Â
L’oferta es complementa amb experiències de gastronomia i enoturisme com Blanxart o el Celler Ramon Canals, amb visites a espais industrials singulars com la Fà brica Estrella Damm del Prat i amb itineraris en entorns tan extraordinaris com els Espais Naturals del Delta del Llobregat, les Coves de Montserrat o el Castell de Castelldefels. També s’hi incorporen propostes més actives, com les sessions de Nordic Walking i rutes guiades que permeten descobrir el territori a un altre ritme.
Â
Una proposta nascuda després d’un ampli procés participatiu
Â
Aquesta nova aposta turÃstica del Baix Llobregat és fruit d’un ampli treball creatiu i participatiu. Al llarg dels darrers mesos s’han dut a terme sessions estratègiques per construir un relat que s’allunyés de visions antigues i que parlés amb naturalitat i respecte a un públic exigent i vitalista.
Â
També s’han impulsat processos participatius amb col·lectius com el Consell de Gent Gran del Baix Llobregat i el SeniorLab de Citilab, que han ajudat a definir el nom, el to i els missatges principals de la campanya, aixà com els tipus d’activitats més rellevants. "Tot plegat ha permès perfilar una proposta fresca i moderna que interpreta amb fidelitat els interessos d’aquest segment", apunten les mateixes fonts.
Â
![[Img #62467]](https://elfar.cat/upload/images/11_2025/7935_aa.jpg)
El Consorci de Turisme del Baix Llobregat ha posat en marxa Plans Silver, una proposta que obre una nova etapa en l’estratègia turÃstica de la comarca apostant per un públic que vol seguir vivint experiències culturals, gastronòmiques i de natura ajustades al seu moment vital. D’aquesta manera, la destinació vol tornar a situar-se al capdavant de la innovació turÃstica, després d’haver estat pionera en el desenvolupament de propostes orientades al públic familiar.
Â
La nova aposta neix amb el lema El teu moment és ara. El teu lloc és el Baix Llobregat, amb l'objectiu d'interpel·lar totes aquelles persones que ara disposen del temps, l’energia i les ganes de gaudir del territori amb qualitat. "Plans Silver vol trencar estereotips i reivindicar una etapa vital carregada de possibilitats, connectant-la amb tot allò que la comarca pot oferir", subratllen des del Consorci de Turisme.
Â
Cultura, patrimoni, natura i experiències gastronòmiques
Â
Plans Silver es concreta en la creació d’experiències que combinen cultura, patrimoni, gastronomia i natura, organitzades en packs temà tics pensats per ser gaudits especialment entre setmana o fora de la temporada alta. La iniciativa inclou també una nova web, allotjada a www.turismebaixllobregat.com, on s’agrupa l’oferta Silver de la comarca.
Â
En aquest portal es pot trobar tota la informació prà ctica per poder organitzar una sortida amb total tranquil·litat: el recorregut exacte, la distà ncia i el desnivell, si hi ha espais per descansar o disponibilitat d’aparcament a prop...Tot explicat amb detall i de manera clara per saber si la proposta encaixa amb les necessitats i preferències dels visitants.
Â
Entre les propostes que ja formen part dels Plans Silver hi ha visites a espais icònics com Catalunya en Miniatura, la Colònia Güell, el Parc Arqueològic i el Refugi Antiaeri de Gavà , els Museus d’Esplugues, el Centre Jujol – Can Negre, el Museu de les Aigües, els Museus de Martorell, de la Colònia Sedó o el Museu de Viladecans.
Â
L’oferta es complementa amb experiències de gastronomia i enoturisme com Blanxart o el Celler Ramon Canals, amb visites a espais industrials singulars com la Fà brica Estrella Damm del Prat i amb itineraris en entorns tan extraordinaris com els Espais Naturals del Delta del Llobregat, les Coves de Montserrat o el Castell de Castelldefels. També s’hi incorporen propostes més actives, com les sessions de Nordic Walking i rutes guiades que permeten descobrir el territori a un altre ritme.
Â
Una proposta nascuda després d’un ampli procés participatiu
Â
Aquesta nova aposta turÃstica del Baix Llobregat és fruit d’un ampli treball creatiu i participatiu. Al llarg dels darrers mesos s’han dut a terme sessions estratègiques per construir un relat que s’allunyés de visions antigues i que parlés amb naturalitat i respecte a un públic exigent i vitalista.
Â
També s’han impulsat processos participatius amb col·lectius com el Consell de Gent Gran del Baix Llobregat i el SeniorLab de Citilab, que han ajudat a definir el nom, el to i els missatges principals de la campanya, aixà com els tipus d’activitats més rellevants. "Tot plegat ha permès perfilar una proposta fresca i moderna que interpreta amb fidelitat els interessos d’aquest segment", apunten les mateixes fonts.
Â
















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.223