MARTORELL
Constituït el nou Consell d’Educació Municipal
El nou òrgan marca l’inici d'una etapa per avançar cap a una ciutat més equitativa, participativa i educadora
![[Img #62567]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/2698_aa.jpg)
El passat 1 de desembre, Martorell va celebrar al Molí Fariner la sessió plenària de constitució del Consell d’Educació Municipal (CEM). Es tracta d’un òrgan clau per reforçar la governança educativa local i per avançar en el compromís de ciutat amb el repte estratègic Martorell, ciutat educadora, integrat en l’Agenda Urbana Martorell 2030.
El nou Consell d’Educació Municipal és l’espai estable de participació, debat i coordinació entre tots els actors que intervenen en l’àmbit educatiu de la ciutat. Aplega representants de l’Ajuntament, de les direccions dels centres educatius, del professorat, de les famílies, de l’alumnat, del personal d’administració i serveis i dels agents educatius no formals i informals del territori, com ara entitats de lleure, culturals, esportives, socials i serveis municipals.
El seu funcionament es regula a partir del reglament aprovat definitivament l’any 2024, "que consolida un model de governança educativa ampli i alineat amb els reptes actuals del sistema educatiu local", asseguren des de l'Ajuntament.
La sessió va començar amb la presentació del repte de ciutat Martorell, ciutat educadora, una proposta que reafirma la idea que l’educació ha de ser un eix vertebrador de totes les polítiques públiques i que tota la ciutat -els espais públics, els equipaments, les entitats i la ciutadania- té un paper educador.
Aquesta visió situa l’educació com a motor de “cohesió social i de desenvolupament comunitari”, segons apunten les mateixes fonts, i posa l’accent en la necessitat de “garantir oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida, connectant l’educació formal, la no formal i la informal”.
Martorell, ciutat educadora planteja un ecosistema educatiu divers i accessible que acompanyi infants, adolescents i persones adultes en les seves trajectòries educatives, i que treballi per reduir desigualtats i garantir l’èxit educatiu de tota la població en clau d’equitat .
El repte de ciutat s’articula a partir d’objectius que inclouen “la promoció d’itineraris formatius personalitzats, la reducció de l’abandonament educatiu, la consolidació d’una oferta d’activitats educatives gratuïtes i accessibles, la col·laboració entre agents educatius i la planificació d’espais educatius que siguin oberts, inclusius i connectats amb la comunitat”, remarquen des del consistori.
Es va ressaltar també la importància d’impulsar un model de governança compartida, en què el CEM es converteix en l’espai de referència per a la presa de decisions, el seguiment i la coordinació de les polítiques educatives municipals .
Les primeres línies de treball del Consell d’Educació Municipal inclouran aspectes com “l’impuls d’una educació a temps complet, la definició d’un currículum de ciutat que articuli valors i oportunitats d’aprenentatge comunes, la prevenció de l’abandonament educatiu prematur, l’enfortiment de l’orientació acadèmica i professional i la millora de la planificació educativa per garantir una escolarització equilibrada”, explica la regidora d’Ensenyament, Soledad Rosende.
A més, es va destacar la necessitat de reforçar l’avaluació de les polítiques educatives locals i d’integrar les aportacions de tots els sectors per avançar cap a un model educatiu més cohesionat i inclusiu .
Un altre dels punts tractats va ser el procés d’adhesió de Martorell a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE). "Aquesta adhesió permetrà al municipi compartir experiències amb altres ciutats, incorporar metodologies innovadores i participar en xarxes de treball internacionals que reforcen la mirada de ciutat educadora", conclouen des del consistori.
Durant la sessió es va remarcar que aquest pas és una oportunitat per donar projecció exterior al treball feta a Martorell i per consolidar les estratègies locals de transformació educativa, en coherència amb els principis recollits a la Carta de Ciutats Educadores.
La constitució del CEM simbolitza l’inici d’una nova etapa per a les polítiques educatives locals. El Consell es proposa esdevenir una eina de cohesió i de transformació amb la voluntat d’impulsar una ciutat més equitativa, innovadora i participativa. Durant els pròxims mesos es posaran en marxa els grups de treball que elaboraran un full de ruta amb l’objectiu de construir, de manera compartida, un sistema educatiu local fort i articulat que situï Martorell com un referent en l’àmbit de les ciutats educadores.
![[Img #62567]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/2698_aa.jpg)
El passat 1 de desembre, Martorell va celebrar al Molí Fariner la sessió plenària de constitució del Consell d’Educació Municipal (CEM). Es tracta d’un òrgan clau per reforçar la governança educativa local i per avançar en el compromís de ciutat amb el repte estratègic Martorell, ciutat educadora, integrat en l’Agenda Urbana Martorell 2030.
El nou Consell d’Educació Municipal és l’espai estable de participació, debat i coordinació entre tots els actors que intervenen en l’àmbit educatiu de la ciutat. Aplega representants de l’Ajuntament, de les direccions dels centres educatius, del professorat, de les famílies, de l’alumnat, del personal d’administració i serveis i dels agents educatius no formals i informals del territori, com ara entitats de lleure, culturals, esportives, socials i serveis municipals.
El seu funcionament es regula a partir del reglament aprovat definitivament l’any 2024, "que consolida un model de governança educativa ampli i alineat amb els reptes actuals del sistema educatiu local", asseguren des de l'Ajuntament.
La sessió va començar amb la presentació del repte de ciutat Martorell, ciutat educadora, una proposta que reafirma la idea que l’educació ha de ser un eix vertebrador de totes les polítiques públiques i que tota la ciutat -els espais públics, els equipaments, les entitats i la ciutadania- té un paper educador.
Aquesta visió situa l’educació com a motor de “cohesió social i de desenvolupament comunitari”, segons apunten les mateixes fonts, i posa l’accent en la necessitat de “garantir oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida, connectant l’educació formal, la no formal i la informal”.
Martorell, ciutat educadora planteja un ecosistema educatiu divers i accessible que acompanyi infants, adolescents i persones adultes en les seves trajectòries educatives, i que treballi per reduir desigualtats i garantir l’èxit educatiu de tota la població en clau d’equitat .
El repte de ciutat s’articula a partir d’objectius que inclouen “la promoció d’itineraris formatius personalitzats, la reducció de l’abandonament educatiu, la consolidació d’una oferta d’activitats educatives gratuïtes i accessibles, la col·laboració entre agents educatius i la planificació d’espais educatius que siguin oberts, inclusius i connectats amb la comunitat”, remarquen des del consistori.
Es va ressaltar també la importància d’impulsar un model de governança compartida, en què el CEM es converteix en l’espai de referència per a la presa de decisions, el seguiment i la coordinació de les polítiques educatives municipals .
Les primeres línies de treball del Consell d’Educació Municipal inclouran aspectes com “l’impuls d’una educació a temps complet, la definició d’un currículum de ciutat que articuli valors i oportunitats d’aprenentatge comunes, la prevenció de l’abandonament educatiu prematur, l’enfortiment de l’orientació acadèmica i professional i la millora de la planificació educativa per garantir una escolarització equilibrada”, explica la regidora d’Ensenyament, Soledad Rosende.
A més, es va destacar la necessitat de reforçar l’avaluació de les polítiques educatives locals i d’integrar les aportacions de tots els sectors per avançar cap a un model educatiu més cohesionat i inclusiu .
Un altre dels punts tractats va ser el procés d’adhesió de Martorell a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE). "Aquesta adhesió permetrà al municipi compartir experiències amb altres ciutats, incorporar metodologies innovadores i participar en xarxes de treball internacionals que reforcen la mirada de ciutat educadora", conclouen des del consistori.
Durant la sessió es va remarcar que aquest pas és una oportunitat per donar projecció exterior al treball feta a Martorell i per consolidar les estratègies locals de transformació educativa, en coherència amb els principis recollits a la Carta de Ciutats Educadores.
La constitució del CEM simbolitza l’inici d’una nova etapa per a les polítiques educatives locals. El Consell es proposa esdevenir una eina de cohesió i de transformació amb la voluntat d’impulsar una ciutat més equitativa, innovadora i participativa. Durant els pròxims mesos es posaran en marxa els grups de treball que elaboraran un full de ruta amb l’objectiu de construir, de manera compartida, un sistema educatiu local fort i articulat que situï Martorell com un referent en l’àmbit de les ciutats educadores.























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220