VILADECANS
La xarxa ciclista es reforça amb nous aparcabicicletes i millores de senyalització
Dos projectes del Ministeri de Transport, finançats parcialment amb els fons europeus Next Generation, impulsen la seguretat i la comoditat de la mobilitat en bicicleta a la ciutat
![[Img #62598]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/677_aa.jpg)
La xarxa municipal de vies per a la circulació en bicicleta de Viladecans ha introduït noves millores abans d'acabar l'any. Entre els mesos de novembre i desembre, s’han posat en marxa dos projectes del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana del Govern d’Espanya, parcialment finançats amb fons els europeus Next Generation.
Un primer projecte ha incrementat el número d’aparcabicletes en forma d’U a una dotzena de punts destacats de la ciutat: la Masia de Can Palmer, la Biblioteca de Viladecans, el Centre de recursos per a joves Can Xic, la plaça d’Europa, el Casal de l’Alba-rosa, el centre de promoció econòmica Can Calderon, la rambla Modolell a l’alçada del Museu de Viladecans, Podium, el Casal de Barri Montserratina, CienciaLab i els intituts Miramar i Torre-roja.
El segon projecte ha millorat la senyalització dels ciclocarrers, carrils bici i trams compartits amb altres vianants. Les actuacions inclouen tant l’adequació del ferm, com de la pintura. Vies com el carrer de la Franja de Ponent o la C-245, al tram entre l’avinguda de la Torre-roja i el carrer d’Ausiàs March, han passat a ser ciclocarrers, limitant la velocitat a 40 km/h per fer-los aptes a la circulació compartida amb els vehicles a motor.
També s’han millorat molts trams de calçada compartida per vianants i bicicletes, s’han instal·lat senyals verticals per marcar la ubicació dels aparcabicicletes i s’han renovat molts altres de circulació prioritària per a bicicletes a la C-245.
![[Img #62598]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/677_aa.jpg)
La xarxa municipal de vies per a la circulació en bicicleta de Viladecans ha introduït noves millores abans d'acabar l'any. Entre els mesos de novembre i desembre, s’han posat en marxa dos projectes del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana del Govern d’Espanya, parcialment finançats amb fons els europeus Next Generation.
Un primer projecte ha incrementat el número d’aparcabicletes en forma d’U a una dotzena de punts destacats de la ciutat: la Masia de Can Palmer, la Biblioteca de Viladecans, el Centre de recursos per a joves Can Xic, la plaça d’Europa, el Casal de l’Alba-rosa, el centre de promoció econòmica Can Calderon, la rambla Modolell a l’alçada del Museu de Viladecans, Podium, el Casal de Barri Montserratina, CienciaLab i els intituts Miramar i Torre-roja.
El segon projecte ha millorat la senyalització dels ciclocarrers, carrils bici i trams compartits amb altres vianants. Les actuacions inclouen tant l’adequació del ferm, com de la pintura. Vies com el carrer de la Franja de Ponent o la C-245, al tram entre l’avinguda de la Torre-roja i el carrer d’Ausiàs March, han passat a ser ciclocarrers, limitant la velocitat a 40 km/h per fer-los aptes a la circulació compartida amb els vehicles a motor.
També s’han millorat molts trams de calçada compartida per vianants i bicicletes, s’han instal·lat senyals verticals per marcar la ubicació dels aparcabicicletes i s’han renovat molts altres de circulació prioritària per a bicicletes a la C-245.











Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.219