CASTELLDEFELS
La Generalitat amplia la prova pilot per reduir el soroll que provoca la C-31
Avalua l’impacte sonor de la limitació de velocitat nocturna a 70 quilòmetres per hora
![[Img #62660]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/240_tablet-1.jpeg)
La Generalitat ha ampliat la prova pilot que es va posar en marxa al mes d’octubre per avaluar els beneficis que suposa reduir la velocitat màxima permesa dels vehicles que circulen per la C-31 durant la nit, al seu tram per Castelldefels. L’objectiu és minimitzar les molèsties que aquests cotxes provoquen a la ciutadania de l’entorn de la via ràpida.
Cada nit entre les 22 hores i les 7 hores, la velocitat màxima permesa està limitada a 70 km/h. Actualment, en aquest tram de la C-31 es pot circular com a màxim a 80 km/h o a 100 km/h, segons l’àmbit. Aquesta mesura va acompanyada de controls per tal d’assegurar-ne el compliment.
Segons els Departaments de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i d’Interior, fins ara no s’ha detectat cap afectació en la fluïdesa del trànsit, un punt clau per garantir que la mesura no tingui impactes negatius en la mobilitat.
La raó principal d’allargar la prova és reforçar la robustesa de l’estudi acústic. Es considera necessari disposar d’un volum més ampli de dades abans d’emetre conclusions definitives sobre l’efectivitat de la mesura en la reducció del soroll.
Aquest estudi forma part de les actuacions per millorar la qualitat ambiental a l’entorn de la C-31 i reduir l’impacte sonor a les zones residencials pròximes.
![[Img #62660]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/240_tablet-1.jpeg)
La Generalitat ha ampliat la prova pilot que es va posar en marxa al mes d’octubre per avaluar els beneficis que suposa reduir la velocitat màxima permesa dels vehicles que circulen per la C-31 durant la nit, al seu tram per Castelldefels. L’objectiu és minimitzar les molèsties que aquests cotxes provoquen a la ciutadania de l’entorn de la via ràpida.
Cada nit entre les 22 hores i les 7 hores, la velocitat màxima permesa està limitada a 70 km/h. Actualment, en aquest tram de la C-31 es pot circular com a màxim a 80 km/h o a 100 km/h, segons l’àmbit. Aquesta mesura va acompanyada de controls per tal d’assegurar-ne el compliment.
Segons els Departaments de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i d’Interior, fins ara no s’ha detectat cap afectació en la fluïdesa del trànsit, un punt clau per garantir que la mesura no tingui impactes negatius en la mobilitat.
La raó principal d’allargar la prova és reforçar la robustesa de l’estudi acústic. Es considera necessari disposar d’un volum més ampli de dades abans d’emetre conclusions definitives sobre l’efectivitat de la mesura en la reducció del soroll.
Aquest estudi forma part de les actuacions per millorar la qualitat ambiental a l’entorn de la C-31 i reduir l’impacte sonor a les zones residencials pròximes.











Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.219