ESPLUGUES
Comença la gran transformació de l’avinguda de Cornellà
Els treballs tenen una inversió prevista de més de dos milions d’euros
![[Img #62691]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/6303_avcornella1-2000x1125.png)
Aquest mes han començat les obres que transformaran l’avinguda de Cornellà, una de les principals artèries d’Esplugues, en una via més segura i millorarà la convivència entre vianants, bicicletes, trànsit rodat, bus i TRAM.
L’actuació, amb una inversió estimada de 2,02 milions d’euros, reordenarà 8.226 metres quadrats i implantarà un carril bici segregat, bidireccional i continu d’1,2 quilòmetres entre la plaça de Laureà Miró i el límit amb Cornellà. L’objectiu és fer aquesta via més segura, amable i eficient per a vianants, ciclistes i usuaris del transport públic.
El projecte preveu substituir l’actual recorregut ciclista en vorera, que és estret i amb punts de fricció, per un itinerari continu i previsible a nivell de calçada, separat del trànsit amb una peça longitudinal de granit. Amb 2,70 metres d’amplada útil, el nou traçat alliberarà les voreres, que recuperaran plenament la seva funció de passeig i estada. La calçada mantindrà un carril bus i un per a vehicles, amb una ordenació que assigna a cada mode el seu espai.
La intervenció corregeix discontinuïtats i amplades insuficients, i actua als punts sensibles del recorregut. Es reubiquen passos de vianants per millorar la transversalitat, es resol el pas per rotondes i cruïlles per garantir la continuïtat de la bicicleta i es manté una tipologia de parades de bus compatible amb el pas segur de les bicis. La senyalització i el disseny segueixen els criteris d’accessibilitat vigents, de manera que la lectura de l’espai serà clara i intuïtiva per a totes les edats.
Els treballs també suposaran una millora paisatgística i climàtica. S’aprofitarà l’obra per renovar l’arbrat de la franja oest, substituint els exemplars que no han prosperat per espècies de grans dimensions i adaptades al clima, com el lledoner. Els arbres debilitats, amb poc creixement i poca ombra, se substituiran per nous exemplars més adequats i es multiplicarà per quatre l’espai d’ombra arbrada. Alhora, es protegeixen arrels d’exemplars d’interès i s’incorporen parterres d’arbustos que aporten frescor, ordenen l’alineació i reforcen la separació entre vorera i carril bici.
Una obra per fases
Les obres es desenvoluparan per fases per minimitzar afectacions. Durant l’execució es preservaran itineraris segurs per a vianants i, si cal, es desviaran fluxos de trànsit de manera ordenada. La transformació s’acompanyarà d’una reurbanització integral: renovació de paviments i drenatge, actualització del reg, semaforització i senyalització, i un pla de seguretat i salut amb control de qualitat de materials i d’execució.
L’enllumenat LED es modernitzarà per il·luminar de manera homogènia el passeig i el carril, en coherència amb la llum del TRAM, millorant la sensació de seguretat nocturna.
Xarxa ciclable i connexions metropolitanes
La transformació de l’avinguda de Cornellà s’insereix en una visió de xarxa. L’itinerari forma part de la xarxa primària metropolitana (Bicivia) i s’integra a la Bicivia 7, un eix d’uns 31 quilòmetres que connecta Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà, Esplugues i Barcelona fins al Fòrum. A escala local, el nou tram enllaça al nord amb Laureà Miró i l’eix dels Països Catalans (Diagonal) i, al sud, amb l’avinguda d’Esplugues i els recorreguts cap a Sant Joan Despí i Cornellà.
Des de l'Ajuntament subratllen que aquesta continuïtat facilita trajectes més directes i previsibles. Quan la xarxa és contínua i llegible, augmenten la confiança i l’ús. Aquest efecte xarxa es tradueix en voreres més còmodes, un entorn més amable per al comerç i una mobilitat més eficient per al conjunt de la ciutat.
![[Img #62691]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/6303_avcornella1-2000x1125.png)
Aquest mes han començat les obres que transformaran l’avinguda de Cornellà, una de les principals artèries d’Esplugues, en una via més segura i millorarà la convivència entre vianants, bicicletes, trànsit rodat, bus i TRAM.
L’actuació, amb una inversió estimada de 2,02 milions d’euros, reordenarà 8.226 metres quadrats i implantarà un carril bici segregat, bidireccional i continu d’1,2 quilòmetres entre la plaça de Laureà Miró i el límit amb Cornellà. L’objectiu és fer aquesta via més segura, amable i eficient per a vianants, ciclistes i usuaris del transport públic.
El projecte preveu substituir l’actual recorregut ciclista en vorera, que és estret i amb punts de fricció, per un itinerari continu i previsible a nivell de calçada, separat del trànsit amb una peça longitudinal de granit. Amb 2,70 metres d’amplada útil, el nou traçat alliberarà les voreres, que recuperaran plenament la seva funció de passeig i estada. La calçada mantindrà un carril bus i un per a vehicles, amb una ordenació que assigna a cada mode el seu espai.
La intervenció corregeix discontinuïtats i amplades insuficients, i actua als punts sensibles del recorregut. Es reubiquen passos de vianants per millorar la transversalitat, es resol el pas per rotondes i cruïlles per garantir la continuïtat de la bicicleta i es manté una tipologia de parades de bus compatible amb el pas segur de les bicis. La senyalització i el disseny segueixen els criteris d’accessibilitat vigents, de manera que la lectura de l’espai serà clara i intuïtiva per a totes les edats.
Els treballs també suposaran una millora paisatgística i climàtica. S’aprofitarà l’obra per renovar l’arbrat de la franja oest, substituint els exemplars que no han prosperat per espècies de grans dimensions i adaptades al clima, com el lledoner. Els arbres debilitats, amb poc creixement i poca ombra, se substituiran per nous exemplars més adequats i es multiplicarà per quatre l’espai d’ombra arbrada. Alhora, es protegeixen arrels d’exemplars d’interès i s’incorporen parterres d’arbustos que aporten frescor, ordenen l’alineació i reforcen la separació entre vorera i carril bici.
Una obra per fases
Les obres es desenvoluparan per fases per minimitzar afectacions. Durant l’execució es preservaran itineraris segurs per a vianants i, si cal, es desviaran fluxos de trànsit de manera ordenada. La transformació s’acompanyarà d’una reurbanització integral: renovació de paviments i drenatge, actualització del reg, semaforització i senyalització, i un pla de seguretat i salut amb control de qualitat de materials i d’execució.
L’enllumenat LED es modernitzarà per il·luminar de manera homogènia el passeig i el carril, en coherència amb la llum del TRAM, millorant la sensació de seguretat nocturna.
Xarxa ciclable i connexions metropolitanes
La transformació de l’avinguda de Cornellà s’insereix en una visió de xarxa. L’itinerari forma part de la xarxa primària metropolitana (Bicivia) i s’integra a la Bicivia 7, un eix d’uns 31 quilòmetres que connecta Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà, Esplugues i Barcelona fins al Fòrum. A escala local, el nou tram enllaça al nord amb Laureà Miró i l’eix dels Països Catalans (Diagonal) i, al sud, amb l’avinguda d’Esplugues i els recorreguts cap a Sant Joan Despí i Cornellà.
Des de l'Ajuntament subratllen que aquesta continuïtat facilita trajectes més directes i previsibles. Quan la xarxa és contínua i llegible, augmenten la confiança i l’ús. Aquest efecte xarxa es tradueix en voreres més còmodes, un entorn més amable per al comerç i una mobilitat més eficient per al conjunt de la ciutat.





























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.3