MARTORELL
SEAT i CUPRA inauguren la planta d’acoblament de bateries
Compta amb una superfície de 64.000 metres quadrats i té capacitat per a produir un sistema de bateries cada 45 segons, la qual cosa suposa 1.200 sistemes de bateries al dia i 300.000 anuals
![[Img #62731]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/215_aa.jpg)
SEAT & CUPRA ha posat en marxa la seva planta d’acoblament de sistemes de bateries a la fàbrica de Martorell, una fita crucial en la transformació de la companyia i del país, ja que posiciona a Espanya com un hub de la electromobilitat a Europa. Aquesta inauguració forma part de l’estratègia global de bateries del Grup Volkswagen, que equilibra tant el subministrament intern com el de tercers per a aconseguir la màxima flexibilitat, amb accés permanent a innovacions, tecnologies i cadenes de subministrament.
Amb l’entrada en funcionament d’aquestes instal·lacions, la companyia fa un pas important en el seu procés d’electrificació per a la producció en sèrie del CUPRA Raval i del Volkswagen ID. Polo a partir de 2026. A més, la companyia ha liderat el projecte de la família de cotxes elèctrics urbans per al Brand Group Core del Grup Volkswagen: quatre models 100 % elèctrics, de tres marques diferents, tots ells made in Spain.
“La inauguració d’aquest taller d’acoblament de sistemes de bateries és un punt d’inflexió en la història de SEAT & CUPRA. Avui veiem com la nostra ambició es converteix en una realitat: estem llestos per a produir cotxes 100 % elèctrics Made in Spain que faran la mobilitat elèctrica accessible en tota Europa”, va declarar Markus Haupt, CEO de SEAT & CUPRA. “Martorell és ara l’epicentre de la mobilitat del futur. Estem orgullosos de liderar el projecte del cotxe elèctric urbà per al Brand Group Core del Grup Volkswagen i produir dos dels models que canviaran les regles del joc en l’electrificació, començant pel CUPRA Raval”, va afegir.
Edificada en poc més de dos anys i amb una inversió de 300 milions d’euros, la planta d’acoblament de sistemes de bateries és una instal·lació clau en la transformació de Martorell cap a l’electrificació. Compta amb una superfície de 64.000 metres quadrats i té capacitat per a produir un sistema de bateries cada 45 segons, la qual cosa suposa 1.200 sistemes de bateries al dia i 300.000 anuals. Proveirà exclusivament les línies de producció del CUPRA Raval i del Volkswagen ID. Polo a partir de 2026, traslladant els sistemes de bateries de manera automatitzada al taller de muntatge a través d’un pont de 600 metres.
Aquesta solució única, juntament amb els 11.000 panells solars instal·lats en la coberta, que proveiran el 70 % de l’energia elèctrica necessària per a l’acoblament de sistemes de bateries, permet reduir la petjada de carboni i garantir una producció més sostenible i competitiva. A això se suma un sistema de recollida d’aigües amb capacitat equivalent a tres piscines olímpiques.
La inauguració de la planta d’acoblament de sistemes de bateries marca la recta final del procés de transformació iniciat per SEAT & CUPRA el 2020. Al costat del Grup Volkswagen i els seus socis, la companyia ha invertit 10.000 milions d’euros a Espanya per tal de convertir al país en una referència de la mobilitat sostenible. D’aquests, 3.000 milions d’euros s’han destinat exclusivament a l’electrificació de Martorell, que es consolida com una fàbrica flexible capaç de produir models 100 % elèctrics, híbrids i de combustió eficient per a diferents marques del Grup Volkswagen, oferint el millor dels dos mons per a respondre a les necessitats dels clients.
Aquesta transformació reforça la posició de la fàbrica de Martorell com la tercera planta amb major volum de producció del Grup a Europa i responsable d’aproximadament el 25 % dels vehicles fabricats a Espanya, amb l’objectiu d’aconseguir una capacitat màxima de 600.000 unitats a l’any, de les quals fins a 300.000 podrien ser vehicles elèctrics (BEV) en el futur.
![[Img #62731]](https://elfar.cat/upload/images/12_2025/215_aa.jpg)
SEAT & CUPRA ha posat en marxa la seva planta d’acoblament de sistemes de bateries a la fàbrica de Martorell, una fita crucial en la transformació de la companyia i del país, ja que posiciona a Espanya com un hub de la electromobilitat a Europa. Aquesta inauguració forma part de l’estratègia global de bateries del Grup Volkswagen, que equilibra tant el subministrament intern com el de tercers per a aconseguir la màxima flexibilitat, amb accés permanent a innovacions, tecnologies i cadenes de subministrament.
Amb l’entrada en funcionament d’aquestes instal·lacions, la companyia fa un pas important en el seu procés d’electrificació per a la producció en sèrie del CUPRA Raval i del Volkswagen ID. Polo a partir de 2026. A més, la companyia ha liderat el projecte de la família de cotxes elèctrics urbans per al Brand Group Core del Grup Volkswagen: quatre models 100 % elèctrics, de tres marques diferents, tots ells made in Spain.
“La inauguració d’aquest taller d’acoblament de sistemes de bateries és un punt d’inflexió en la història de SEAT & CUPRA. Avui veiem com la nostra ambició es converteix en una realitat: estem llestos per a produir cotxes 100 % elèctrics Made in Spain que faran la mobilitat elèctrica accessible en tota Europa”, va declarar Markus Haupt, CEO de SEAT & CUPRA. “Martorell és ara l’epicentre de la mobilitat del futur. Estem orgullosos de liderar el projecte del cotxe elèctric urbà per al Brand Group Core del Grup Volkswagen i produir dos dels models que canviaran les regles del joc en l’electrificació, començant pel CUPRA Raval”, va afegir.
Edificada en poc més de dos anys i amb una inversió de 300 milions d’euros, la planta d’acoblament de sistemes de bateries és una instal·lació clau en la transformació de Martorell cap a l’electrificació. Compta amb una superfície de 64.000 metres quadrats i té capacitat per a produir un sistema de bateries cada 45 segons, la qual cosa suposa 1.200 sistemes de bateries al dia i 300.000 anuals. Proveirà exclusivament les línies de producció del CUPRA Raval i del Volkswagen ID. Polo a partir de 2026, traslladant els sistemes de bateries de manera automatitzada al taller de muntatge a través d’un pont de 600 metres.
Aquesta solució única, juntament amb els 11.000 panells solars instal·lats en la coberta, que proveiran el 70 % de l’energia elèctrica necessària per a l’acoblament de sistemes de bateries, permet reduir la petjada de carboni i garantir una producció més sostenible i competitiva. A això se suma un sistema de recollida d’aigües amb capacitat equivalent a tres piscines olímpiques.
La inauguració de la planta d’acoblament de sistemes de bateries marca la recta final del procés de transformació iniciat per SEAT & CUPRA el 2020. Al costat del Grup Volkswagen i els seus socis, la companyia ha invertit 10.000 milions d’euros a Espanya per tal de convertir al país en una referència de la mobilitat sostenible. D’aquests, 3.000 milions d’euros s’han destinat exclusivament a l’electrificació de Martorell, que es consolida com una fàbrica flexible capaç de produir models 100 % elèctrics, híbrids i de combustió eficient per a diferents marques del Grup Volkswagen, oferint el millor dels dos mons per a respondre a les necessitats dels clients.
Aquesta transformació reforça la posició de la fàbrica de Martorell com la tercera planta amb major volum de producció del Grup a Europa i responsable d’aproximadament el 25 % dels vehicles fabricats a Espanya, amb l’objectiu d’aconseguir una capacitat màxima de 600.000 unitats a l’any, de les quals fins a 300.000 podrien ser vehicles elèctrics (BEV) en el futur.













Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.3