OPINIÓ
8 de març. Ni un pas enrere
CRISTINA RODRIGO Responsable d’Igualtat i LGTBI+ de la UGT del Baix Llobregat
![[Img #63831]](https://elfar.cat/upload/images/02_2026/5387_cristina-rodrigo-ugt-igualtat.jpg)
Cada 8 de març, la UGT del Baix Llobregat no commemora: reivindica, denuncia i lluita. El Dia Internacional de les Dones no és una data simbòlica ni una celebració buida, sinó una jornada de combat col·lectiu per una igualtat real, efectiva i lliure de discriminacions.
Des del Baix Llobregat ens sumem als manifestos i a les mobilitzacions que tenen lloc arreu de Catalunya, perquè la lluita feminista és transversal, compartida i imprescindible. No hi ha drets laborals sense drets de les dones.
Malgrat els avenços legislatius assolits, la desigualtat continua sent estructural. Les dones encara patim bretxes salarials intolerables, segregació ocupacional, precarietat cronificada i violències masclistes dins i fora dels centres de treball. Les lleis existeixen, però no s’apliquen amb la contundència necessària, i sovint topen amb resistències socials, empresarials i institucionals.
Des de la UGT del Baix Llobregat defensem un feminisme sindical actiu i combatiu, que actua des de la negociació col·lectiva i que exigeix plans d’igualtat reals, dotats de recursos, amb mecanismes de control i sanció. No acceptem plans d’igualtat de façana ni compromisos buits.
Reivindiquem polítiques públiques valentes amb perspectiva de gènere, que garanteixin ocupació digna, salaris justos, corresponsabilitat real i entorns laborals lliures d’assetjament i violències masclistes. Sense drets, no hi ha democràcia; sense igualtat, no hi ha justícia social.
Les dades de l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat, a partir de l’INSS, ho confirmen: la bretxa de gènere persisteix en la majoria de sectors i municipis de la comarca. La desigualtat no és una percepció, és una realitat mesurable i persistent.
Per això, des de 1977 fins avui, el 8M continua sent una jornada de lluita imprescindible. I ho continuarà sent mentre existeixin desigualtats, discriminacions i violències. No acceptarem retrocessos. No callarem. No farem ni un pas enrere.
![[Img #63831]](https://elfar.cat/upload/images/02_2026/5387_cristina-rodrigo-ugt-igualtat.jpg)
Cada 8 de març, la UGT del Baix Llobregat no commemora: reivindica, denuncia i lluita. El Dia Internacional de les Dones no és una data simbòlica ni una celebració buida, sinó una jornada de combat col·lectiu per una igualtat real, efectiva i lliure de discriminacions.
Des del Baix Llobregat ens sumem als manifestos i a les mobilitzacions que tenen lloc arreu de Catalunya, perquè la lluita feminista és transversal, compartida i imprescindible. No hi ha drets laborals sense drets de les dones.
Malgrat els avenços legislatius assolits, la desigualtat continua sent estructural. Les dones encara patim bretxes salarials intolerables, segregació ocupacional, precarietat cronificada i violències masclistes dins i fora dels centres de treball. Les lleis existeixen, però no s’apliquen amb la contundència necessària, i sovint topen amb resistències socials, empresarials i institucionals.
Des de la UGT del Baix Llobregat defensem un feminisme sindical actiu i combatiu, que actua des de la negociació col·lectiva i que exigeix plans d’igualtat reals, dotats de recursos, amb mecanismes de control i sanció. No acceptem plans d’igualtat de façana ni compromisos buits.
Reivindiquem polítiques públiques valentes amb perspectiva de gènere, que garanteixin ocupació digna, salaris justos, corresponsabilitat real i entorns laborals lliures d’assetjament i violències masclistes. Sense drets, no hi ha democràcia; sense igualtat, no hi ha justícia social.
Les dades de l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat, a partir de l’INSS, ho confirmen: la bretxa de gènere persisteix en la majoria de sectors i municipis de la comarca. La desigualtat no és una percepció, és una realitat mesurable i persistent.
Per això, des de 1977 fins avui, el 8M continua sent una jornada de lluita imprescindible. I ho continuarà sent mentre existeixin desigualtats, discriminacions i violències. No acceptarem retrocessos. No callarem. No farem ni un pas enrere.


Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173