OPINIÓ
Cervelló necessita Catalunya, Catalunya necessita pressupostos
MONTSE CANAS. Alcaldessa de Cervelló
![[Img #64060]](https://elfar.cat/upload/images/03_2026/722_unknown.jpeg)
Sovint els municipis petits com el nostre ens trobem amb molts projectes i moltes necessitats sobre la taula però pocs diners per fer-los front.
En el cas concret de Cervelló, amb una població de menys de 10.000 habitants, però amb una extensió de 24,21 km² (tres vegades Esplugues de Llobregat, perquè us feu una idea), arribar a donar resposta a tots els temes pendents és impossible amb el pressupost ordinari.
Per això són tan importants les ajudes supramunicipals. Entitats com l’AMB, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal o la Generalitat gestionen subvencions, prestacions o fons europeus a les que procurem tenir accés amb una gran tasca dels nostres serveis tècnics per tal de presentar projectes adients en forma i contingut. I això, en allò que no és competència explícita d’aquestes entitats, ja que després hem de tenir en compte aquells projectes relacionats amb les seves pròpies.
Per exemple, a Cervelló aquest mes d’abril començaran les obres per arranjar definitivament les goteres del pavelló. Una reclamació històrica que donarem per solucionada gràcies als imports que ens arribaran de l’AMB. Igual passarà amb el pas de la Resclosa, unes obres que començaran a finals d’any i que ens permetran passar del nucli a Can Guitart o arribar al Camp Municipal d’Esports de manera més segura, còmoda i saludable pels vianants i vehicles de mobilitat personal.
Precisament, aquest equipament rebrà una important subvenció per part del Departament d’Esports de la Generalitat que permetrà tenir nous vestuaris, arreglar el camp petit i temes que fa molt de temps que reclamem com les grades o porteries...
I com no parlar de la construcció de l’edifici de l’institut. Després d’anys a barracons per fi el centre tindrà un espai a l’alçada del seu fantàstic projecte educatiu, gràcies a la feina feta per l’Ajuntament per cedir els terrenys i la voluntat de la Generalitat de portar-ho a terme en un acord de govern i en els pressupostos.
Dels pressupostos de la Generalitat depenen moltes coses que ens beneficien com a municipi. Més seguretat amb l’ampliació de mossos d’esquadra, millores laborals pel cos docent, més habitatge social, millora del transport i inversió en investigació, polítiques socials i sostenibilitat.
Catalunya ha de créixer en molts sentits i aquest progrés és imprescindible per continuar fent créixer Cervelló.
![[Img #64060]](https://elfar.cat/upload/images/03_2026/722_unknown.jpeg)
Sovint els municipis petits com el nostre ens trobem amb molts projectes i moltes necessitats sobre la taula però pocs diners per fer-los front.
En el cas concret de Cervelló, amb una població de menys de 10.000 habitants, però amb una extensió de 24,21 km² (tres vegades Esplugues de Llobregat, perquè us feu una idea), arribar a donar resposta a tots els temes pendents és impossible amb el pressupost ordinari.
Per això són tan importants les ajudes supramunicipals. Entitats com l’AMB, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal o la Generalitat gestionen subvencions, prestacions o fons europeus a les que procurem tenir accés amb una gran tasca dels nostres serveis tècnics per tal de presentar projectes adients en forma i contingut. I això, en allò que no és competència explícita d’aquestes entitats, ja que després hem de tenir en compte aquells projectes relacionats amb les seves pròpies.
Per exemple, a Cervelló aquest mes d’abril començaran les obres per arranjar definitivament les goteres del pavelló. Una reclamació històrica que donarem per solucionada gràcies als imports que ens arribaran de l’AMB. Igual passarà amb el pas de la Resclosa, unes obres que començaran a finals d’any i que ens permetran passar del nucli a Can Guitart o arribar al Camp Municipal d’Esports de manera més segura, còmoda i saludable pels vianants i vehicles de mobilitat personal.
Precisament, aquest equipament rebrà una important subvenció per part del Departament d’Esports de la Generalitat que permetrà tenir nous vestuaris, arreglar el camp petit i temes que fa molt de temps que reclamem com les grades o porteries...
I com no parlar de la construcció de l’edifici de l’institut. Després d’anys a barracons per fi el centre tindrà un espai a l’alçada del seu fantàstic projecte educatiu, gràcies a la feina feta per l’Ajuntament per cedir els terrenys i la voluntat de la Generalitat de portar-ho a terme en un acord de govern i en els pressupostos.
Dels pressupostos de la Generalitat depenen moltes coses que ens beneficien com a municipi. Més seguretat amb l’ampliació de mossos d’esquadra, millores laborals pel cos docent, més habitatge social, millora del transport i inversió en investigació, polítiques socials i sostenibilitat.
Catalunya ha de créixer en molts sentits i aquest progrés és imprescindible per continuar fent créixer Cervelló.


Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173