Sábado, 13 de Junio de 2026

Actualizada

Viernes, 12 de Junio de 2026 a las 18:27:03 horas

| 528
Viernes, 27 de Marzo de 2026
OPINIÓ

Ara més que mai

EVA MARTÍNEZ. Presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat

[Img #64234]

Enguany, el Baix Llobregat torna a situar al centre del calendari una cita plenament consolidada: el Congrés de les Dones, que des de 2002 se celebra cada quatre anys i ens singularitza com l’únic territori que impulsa una iniciativa d’aquestes característiques. Som una comarca amb una realitat institucional distintiva: l’única comarca amb més dones que homes en la representació política local i amb 16 alcaldesses. Un fet que ens defineix com a referent del feminisme institucional.

 

El congrés, presentat el passat 3 de març, ja ha engegat el seu procés precongressual a través de les subseus. Aquest és un espai obert, viu i participatiu que volem continuar ampliant. Per això, fem una crida a tota la ciutadania a implicar-s’hi activament: a participar en les subseus, a compartir idees i a construir col·lectivament propostes transformadores des de la proximitat.

 

Aquest procés culminarà els dies 23 i 24 d’octubre a Sant Joan Despí, municipi acollidor, on es reuniran les comissions de treball per recollir totes les aportacions.

 

Avançar cap a la plena ciutadania de les dones no és només una qüestió de justícia: és una exigència democràtica. Els drets de les dones són la mesura d’una societat més justa, lliure i igualitària.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.