OPINIÓ
Ara més que mai
EVA MARTÍNEZ. Presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat
![[Img #64234]](https://elfar.cat/upload/images/03_2026/3665_eva-martinez.jpeg)
Enguany, el Baix Llobregat torna a situar al centre del calendari una cita plenament consolidada: el Congrés de les Dones, que des de 2002 se celebra cada quatre anys i ens singularitza com l’únic territori que impulsa una iniciativa d’aquestes característiques. Som una comarca amb una realitat institucional distintiva: l’única comarca amb més dones que homes en la representació política local i amb 16 alcaldesses. Un fet que ens defineix com a referent del feminisme institucional.
El congrés, presentat el passat 3 de març, ja ha engegat el seu procés precongressual a través de les subseus. Aquest és un espai obert, viu i participatiu que volem continuar ampliant. Per això, fem una crida a tota la ciutadania a implicar-s’hi activament: a participar en les subseus, a compartir idees i a construir col·lectivament propostes transformadores des de la proximitat.
Aquest procés culminarà els dies 23 i 24 d’octubre a Sant Joan Despí, municipi acollidor, on es reuniran les comissions de treball per recollir totes les aportacions.
Avançar cap a la plena ciutadania de les dones no és només una qüestió de justícia: és una exigència democràtica. Els drets de les dones són la mesura d’una societat més justa, lliure i igualitària.
![[Img #64234]](https://elfar.cat/upload/images/03_2026/3665_eva-martinez.jpeg)
Enguany, el Baix Llobregat torna a situar al centre del calendari una cita plenament consolidada: el Congrés de les Dones, que des de 2002 se celebra cada quatre anys i ens singularitza com l’únic territori que impulsa una iniciativa d’aquestes característiques. Som una comarca amb una realitat institucional distintiva: l’única comarca amb més dones que homes en la representació política local i amb 16 alcaldesses. Un fet que ens defineix com a referent del feminisme institucional.
El congrés, presentat el passat 3 de març, ja ha engegat el seu procés precongressual a través de les subseus. Aquest és un espai obert, viu i participatiu que volem continuar ampliant. Per això, fem una crida a tota la ciutadania a implicar-s’hi activament: a participar en les subseus, a compartir idees i a construir col·lectivament propostes transformadores des de la proximitat.
Aquest procés culminarà els dies 23 i 24 d’octubre a Sant Joan Despí, municipi acollidor, on es reuniran les comissions de treball per recollir totes les aportacions.
Avançar cap a la plena ciutadania de les dones no és només una qüestió de justícia: és una exigència democràtica. Els drets de les dones són la mesura d’una societat més justa, lliure i igualitària.


Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173