Sábado, 13 de Junio de 2026

Actualizada

Viernes, 12 de Junio de 2026 a las 18:27:03 horas

| 218
Miércoles, 22 de Abril de 2026
ÀREA METROPOLITANA

El soroll és la principal causa de conflictivitat veïnal a la metròpoli

El 35 % de la població confessa haver-se sentit sola

[Img #64673]

El soroll és la principal causa de conflictes entre les persones que resideixen a un mateix edifici de la metròpoli de Barcelona. Les discussions, la brutícia o el manteniment dels espais comuns són d’altres de les causes que provoquen problemes de convivència, que en la major part dels casos es resolen en l’àmbit informal. 

 

Aquestes són algunes de les conclusions que es poden extreure de l’Enquesta de convivència i relacions veïnals 2024, duta a terme per l’Institut Metròpoli amb el finançament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). 

 

L’estudi mostra que les relacions entre persones que conviuen en un mateix edifici són majoritàriament de baixa intensitat i aquestes són més intenses entre les persones que són propietàries, les que fa molt de temps que viuen al barri i les que tenen més de 45 anys. En canvi, els joves i les persones nascudes a l’estranger, en general es relacionen menys amb els veïns.

 

Un 9,6 % de la població ha tingut conflictes veïnals durant l’últim any, sobretot relacionats amb el soroll. Les condicions materials de l’habitatge i de l’edifici influeixen en el grau de conflictivitat, que acostuma ser més elevat si les persones resideixen en habitatges de dimensions reduïdes o en edificis amb un estat de conservació deficient.

 

El 44,5 % de la població considera que la brutícia pot arribar a limitar la convivència, seguida de la circulació de vehicles (33,3 %) i de la manca d’espais per socialitzar (19,2 %).

 

Solitud no desitjada

 

El 9,8 % de la població metropolitana sovint s’ha sentit sola o exclosa en el darrer mes. La sensació de solitud és més alta entre les dones (12,3 %) que els homes (6,9 %). Destaca d’aquestes dades que el col·lectiu més afectat és el dels joves d’entre 16 i 29 anys: un 11,7 % declara haver sentit soledat. Entre els més grans de 75 anys, el percentatge se situa en l’11,5 %.

 

El mòdul sobre soledat d’aquesta enquesta també mostra que el 40 % de població metropolitana disposa d’una xarxa relacional limitada, amb absència o escassetat de persones de confiança amb qui poder comptar en moments de dificultat. A més, un 2,8 % diu que s’ha sentit sol o exclòs durant l’últim mes i que no té cap familiar ni amic vivint a prop.
 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.