Sábado, 13 de Junio de 2026

Actualizada

Viernes, 12 de Junio de 2026 a las 18:27:03 horas

| 356
Jueves, 30 de Abril de 2026
OPINIÓ

1 de Maig. Protegir el que s’ha conquerit, guanyar futur

JUAN CARLOS FERNÁNDEZ. Secretari comarcal de la UGT Baix Llobregat

[Img #64730]

Vivim temps complexos. En diferents parts del món milers de persones pateixen les conseqüències de la guerra: vides truncades, famílies desplaçades, incertesa constant... No podem mirar cap a una altra banda. Les víctimes han d’estar al centre. També avui. Perquè parlar de treball digne, de drets i de futur és, necessàriament, parlar de pau, d’estabilitat i de respecte a la vida.


Però aquests conflictes no queden lluny; impacten directament en el nostre dia a dia: en l’economia, en els preus, en la seguretat i en les condicions de vida de moltes persones treballadores.


A aquest context s’hi suma un altre repte clau: la convivència. Viure plegats, compartir espais i construir comunitat no és automàtic, es treballa cada dia. I aquí, l’habitatge esdevé un pilar fonamental.


L’accés a un habitatge digne no és només una qüestió econòmica, és una condició bàsica per a la cohesió social. Quan una persona no pot accedir a una llar estable, quan una família viu amb incertesa o destina la major part dels seus ingressos al lloguer, tot se’n ressent: el benestar, les oportunitats i la mateixa convivència.


Parlar d’habitatge és parlar del model de societat que volem. De barris on la gent pugui quedar-se, créixer i construir vida. De ciutats que no expulsin aquells qui les sostenen cada dia.


I mentre afrontem aquests reptes, mirem també cap al futur. Un futur marcat per transformacions profundes com la irrupció de la intel·ligència artificial en el món del treball. Una oportunitat, sí. Però només si va acompanyada de garanties: formació, drets i una transició justa que no deixi ningú enrere.


Protegir el que s’ha conquerit significa defensar els drets laborals, els serveis públics i l’Estat del benestar. Però també significa avançar: en ocupació de qualitat, en salaris dignes, en igualtat real entre dones i homes, en oportunitats per a la joventut i en protecció per a qui més ho necessita.


En aquest camí, el sindicalisme és imprescindible. Els sindicats som una eina col·lectiva per defensar drets, millorar les condicions laborals i construir una societat més justa. I com més forts siguem, i amb més representació sindical, més capacitat tindrem per protegir el que s’ha aconseguit i continuar conquerint nous drets.
Per això, avui més que mai, és moment de fer un pas endavant. Afiliar-se al sindicat és enfortir la força col·lectiva. És participar, decidir i formar part activa dels canvis que venen.


Aquest 1 de Maig és reivindicació, és unitat i és mobilització. És sortir al carrer, fer visible la força de les persones treballadores i defensar un model social més just, més igualitari i més solidari. Perquè el que s’ha conquerit es defensa. I el futur es guanya de la mà.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.