GAVÀ
Obert el camí medieval que puja de l’ermita de Bruguers fins el castell d’Eramprunyà
El traçat ha estat tancat unes setmanes mentre duraven les tasques de millora de l’accessibilitat, que formen part del projecte global de restauració del castell
![[Img #64765]](https://elfar.cat/upload/images/04_2026/5981_aa.jpg)
Aquest cap de setmana s’ha tornat a obrir el camí medieval que puja des de l’ermita de Bruguers fins el castell d’Eramprunyà, segons informa elbruguersdigital.cat. El camí portava unes setmanes tancat mentre es duien a terme tasques de millora de l’accessibilitat. Aquests treballs han consistit principalment en una desbrossada selectiva de la vegetació i una consolidació del paviment, tot plegat amb l’objectiu d’assegurar una correcta evacuació de l’aigua de pluja. A més, també s’han incorporat rampes i esglaons, elements de protecció i panells informatius.
L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, va voler veure en persona el passat divendres el resultat d’aquesta feina de millora de l’accessibilitat del camí medieval, i amb aquest objectiu s’hi va atansar i va recórrer els primers metres del traçat. Allà mateix, en declaracions als mitjans de comunicació locals, Badia va destacar que, tot i que “s’ha millorat molt l’accessibilitat, gent amb problemes de mobilitat, o infants o la gent gran han d’anar per aquí amb molta precaució perquè no és un recorregut fàcil".
"Es tracta d’un camí de dificultat alta que suposa uns 40 minuts de pujada caminant, tot i que sí que és cert que ara és molt més accessible del que ho era abans de la intervenció”, va subratllar.
Un altre punt important que Badia va voler posar de manifest és la millora de la senyalització, "ja que és molt important que tothom tingui molt clar quin és el camí que es pot fer". A més, els panells informatius també permeten trobar els indrets més interessants.
L’alcaldessa va voler alertar també sobre el detall de que aquest “és un camí que s’ha de preservar”. Per tant, va recordar Badia, “no es permet aquí l’ús ni de les bicicletes ni de les motocicletes".
Les tasques de millora d’aquest camí medieval s’emmarquen dins de les obres de restauració del castell d’Eramprunyà, que tenen un pressupost global de prop de tres milions d’euros provinents del fons europeus Next Generation. A més, aquesta millora concreta de l’accessibilitat del camí medieval compta amb un finançament addicional de 250.000 euros provinents del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) Costa Barcelona Delta Llobregat que lidera la Diputació de Barcelona.
![[Img #64765]](https://elfar.cat/upload/images/04_2026/5981_aa.jpg)
Aquest cap de setmana s’ha tornat a obrir el camí medieval que puja des de l’ermita de Bruguers fins el castell d’Eramprunyà, segons informa elbruguersdigital.cat. El camí portava unes setmanes tancat mentre es duien a terme tasques de millora de l’accessibilitat. Aquests treballs han consistit principalment en una desbrossada selectiva de la vegetació i una consolidació del paviment, tot plegat amb l’objectiu d’assegurar una correcta evacuació de l’aigua de pluja. A més, també s’han incorporat rampes i esglaons, elements de protecció i panells informatius.
L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, va voler veure en persona el passat divendres el resultat d’aquesta feina de millora de l’accessibilitat del camí medieval, i amb aquest objectiu s’hi va atansar i va recórrer els primers metres del traçat. Allà mateix, en declaracions als mitjans de comunicació locals, Badia va destacar que, tot i que “s’ha millorat molt l’accessibilitat, gent amb problemes de mobilitat, o infants o la gent gran han d’anar per aquí amb molta precaució perquè no és un recorregut fàcil".
"Es tracta d’un camí de dificultat alta que suposa uns 40 minuts de pujada caminant, tot i que sí que és cert que ara és molt més accessible del que ho era abans de la intervenció”, va subratllar.
Un altre punt important que Badia va voler posar de manifest és la millora de la senyalització, "ja que és molt important que tothom tingui molt clar quin és el camí que es pot fer". A més, els panells informatius també permeten trobar els indrets més interessants.
L’alcaldessa va voler alertar també sobre el detall de que aquest “és un camí que s’ha de preservar”. Per tant, va recordar Badia, “no es permet aquí l’ús ni de les bicicletes ni de les motocicletes".
Les tasques de millora d’aquest camí medieval s’emmarquen dins de les obres de restauració del castell d’Eramprunyà, que tenen un pressupost global de prop de tres milions d’euros provinents del fons europeus Next Generation. A més, aquesta millora concreta de l’accessibilitat del camí medieval compta amb un finançament addicional de 250.000 euros provinents del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) Costa Barcelona Delta Llobregat que lidera la Diputació de Barcelona.


Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173