COMARCA
El Ministeri de Transports posa en servei prop de dos quilòmetres de la nova autovia B-25 entre l'A-2 i la C-32
L’actuació, amb una inversió de 65,8 milions d’euros, reduirà els temps de trajecte i descongestionarà la C-245
![[Img #64850]](https://elfar.cat/upload/images/04_2026/4906_aa.jpg)
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha posat aquest dijous en servei un nou tram de 1,95 quilòmetres de la nova autovia B-25, entre l’A-2 i la C-31C, al terme municipal de Sant Boi. Aquesta infraestructura forma part del projecte de prolongació de l’autovia del Baix Llobregat entre la C-32 i l’A-2, que tindrà una longitud total de 2,9 quilòmetres i ha suposat una inversió global de 65,8 milions d’euros.
Amb l’obertura d’aquest tram també s’ha habilitat un segon carril d’incorporació des de l’A-2 cap a la B-25 en sentit Sant Boi, així com nous ramals a l’enllaç Sant Boi–Cornellà i la seva rotonda inferior. Tot i això, encara resten pendents la posada en funcionament de l’enllumenat i alguns treballs finals d’acabats, a més d’actuacions complementàries sol·licitades per l’Ajuntament de Sant Boi per consolidar la integració del nucli urbà i la façana de la ciutat amb la nova infraestructura.
L’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, ha expressat la seva “satisfacció per la posada en servei de la nova autovia, un eix viari llargament reivindicat per la nostra ciutat que ja desvia el pas de milers de vehicles fora del nostre entorn urbà i que contribuirà sens dubte a millorar la fluïdesa del trànsit rodat en els accessos i sortides de la població”.
![[Img #64846]](https://elfar.cat/upload/images/04_2026/9459_260430-np-barcelona-mapa-puesta-servicio-b-25-sant-boi.jpg)
La nova infraestructura permetrà reduir els temps de recorregut entre la B-20 i la C-32, especialment en comparació amb el pas per la carretera urbana C-245 al seu pas per Sant Boi. A més, es preveu una millora significativa en l’accés al nucli urbà i en la mobilitat general d’aquesta zona del Baix Llobregat.
Aquest tram completa parcialment una actuació que ja va viure una primera posada en servei el maig de 2025, quan es va obrir la connexió entre l’enllaç 607 de l’A-2 i la C-31C amb un únic carril per sentit.
El projecte global inclou set àmbits d’actuació, entre els quals destaquen la millora de l’enllaç de Cornellà, la configuració del nus de Sant Boi Nord i Sud, així com la connexió amb la C-32 i la C-31C. També s’han executat actuacions a l’entorn del polígon Mas Blau i al centre direccional del El Prat, algunes de les quals ja van entrar en funcionament el juliol de 2025.
En conjunt, les obres han comportat intervencions sobre 24 estructures, tant de nova construcció com d’ampliació o substitució, amb l’objectiu de garantir la continuïtat de la xarxa viària i ferroviària i millorar la permeabilitat de l’autovia davant elements com rius, carreteres i camins existents.
![[Img #64850]](https://elfar.cat/upload/images/04_2026/4906_aa.jpg)
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha posat aquest dijous en servei un nou tram de 1,95 quilòmetres de la nova autovia B-25, entre l’A-2 i la C-31C, al terme municipal de Sant Boi. Aquesta infraestructura forma part del projecte de prolongació de l’autovia del Baix Llobregat entre la C-32 i l’A-2, que tindrà una longitud total de 2,9 quilòmetres i ha suposat una inversió global de 65,8 milions d’euros.
Amb l’obertura d’aquest tram també s’ha habilitat un segon carril d’incorporació des de l’A-2 cap a la B-25 en sentit Sant Boi, així com nous ramals a l’enllaç Sant Boi–Cornellà i la seva rotonda inferior. Tot i això, encara resten pendents la posada en funcionament de l’enllumenat i alguns treballs finals d’acabats, a més d’actuacions complementàries sol·licitades per l’Ajuntament de Sant Boi per consolidar la integració del nucli urbà i la façana de la ciutat amb la nova infraestructura.
L’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, ha expressat la seva “satisfacció per la posada en servei de la nova autovia, un eix viari llargament reivindicat per la nostra ciutat que ja desvia el pas de milers de vehicles fora del nostre entorn urbà i que contribuirà sens dubte a millorar la fluïdesa del trànsit rodat en els accessos i sortides de la població”.
![[Img #64846]](https://elfar.cat/upload/images/04_2026/9459_260430-np-barcelona-mapa-puesta-servicio-b-25-sant-boi.jpg)
La nova infraestructura permetrà reduir els temps de recorregut entre la B-20 i la C-32, especialment en comparació amb el pas per la carretera urbana C-245 al seu pas per Sant Boi. A més, es preveu una millora significativa en l’accés al nucli urbà i en la mobilitat general d’aquesta zona del Baix Llobregat.
Aquest tram completa parcialment una actuació que ja va viure una primera posada en servei el maig de 2025, quan es va obrir la connexió entre l’enllaç 607 de l’A-2 i la C-31C amb un únic carril per sentit.
El projecte global inclou set àmbits d’actuació, entre els quals destaquen la millora de l’enllaç de Cornellà, la configuració del nus de Sant Boi Nord i Sud, així com la connexió amb la C-32 i la C-31C. També s’han executat actuacions a l’entorn del polígon Mas Blau i al centre direccional del El Prat, algunes de les quals ja van entrar en funcionament el juliol de 2025.
En conjunt, les obres han comportat intervencions sobre 24 estructures, tant de nova construcció com d’ampliació o substitució, amb l’objectiu de garantir la continuïtat de la xarxa viària i ferroviària i millorar la permeabilitat de l’autovia davant elements com rius, carreteres i camins existents.


Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173