SANT BOI
Les administracions reivindiquen una gestió més transparent i propera a la ciutadania
Representants institucionals i organismes públics es reuneixen a Sant Boi en una jornada de la Setmana del Govern Obert per compartir experiències i bones pràctiques
![[Img #65150]](https://elfar.cat/upload/images/05_2026/5963_aa.jpg)
Sant Boi és aquest any una de les ciutats amfitriones de la Setmana del Govern Obert, una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de promoure administracions més transparents, participatives i responsables. La ciutat ha acollit una de les trobades centrals de la programació, que també es desenvolupa a Barcelona, Manresa i Girona.
La jornada s’ha celebrat a l’equipament municipal Cal Ninyo i ha reunit representants d’administracions locals, empreses públiques i organismes com l’Oficina Antifrau de Catalunya. L’acte ha servit per compartir experiències i estratègies vinculades al bon govern, la transparència i l’ètica pública.
La benvinguda institucional ha anat a càrrec del tinent d’Alcaldia i regidor de Transparència i Bon Govern de l’Ajuntament de Sant Boi, Àlex Pérez, que ha reivindicat la trajectòria de la ciutat en matèria de gestió ètica i responsable. Durant la seva intervenció, ha recordat “el compromís continu de Sant Boi per avançar cap a una administració més transparent, íntegra i propera”, amb la voluntat de “garantir un bon govern i reforçar el vincle entre les institucions i la ciutadania”.
En el marc de la trobada, Sant Boi ha exposat l’experiència del seu Sistema d’Integritat de Ciutat, una eina impulsada des del consens per reforçar la transparència i l’ètica pública amb una mirada transversal. També s’ha posat en valor el Codi Ètic municipal, vigent des de l’any 2012, com una de les iniciatives pioneres en aquest àmbit.
![[Img #65150]](https://elfar.cat/upload/images/05_2026/5963_aa.jpg)
Sant Boi és aquest any una de les ciutats amfitriones de la Setmana del Govern Obert, una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de promoure administracions més transparents, participatives i responsables. La ciutat ha acollit una de les trobades centrals de la programació, que també es desenvolupa a Barcelona, Manresa i Girona.
La jornada s’ha celebrat a l’equipament municipal Cal Ninyo i ha reunit representants d’administracions locals, empreses públiques i organismes com l’Oficina Antifrau de Catalunya. L’acte ha servit per compartir experiències i estratègies vinculades al bon govern, la transparència i l’ètica pública.
La benvinguda institucional ha anat a càrrec del tinent d’Alcaldia i regidor de Transparència i Bon Govern de l’Ajuntament de Sant Boi, Àlex Pérez, que ha reivindicat la trajectòria de la ciutat en matèria de gestió ètica i responsable. Durant la seva intervenció, ha recordat “el compromís continu de Sant Boi per avançar cap a una administració més transparent, íntegra i propera”, amb la voluntat de “garantir un bon govern i reforçar el vincle entre les institucions i la ciutadania”.
En el marc de la trobada, Sant Boi ha exposat l’experiència del seu Sistema d’Integritat de Ciutat, una eina impulsada des del consens per reforçar la transparència i l’ètica pública amb una mirada transversal. També s’ha posat en valor el Codi Ètic municipal, vigent des de l’any 2012, com una de les iniciatives pioneres en aquest àmbit.


Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
18.97.9.173